TechNews.bg
БизнесИзкуствен интелектНоваторскиНовини

Платежните оператори внедряват AI в онлайн пазаруването

Visa, Mastercard и PayPal въвеждат изкуствен интелект в онлайн пазаруването
(снимка: CC0 Public Domain)

Основните играчи на пазара на платежни системи, Visa и Mastercard, обявиха нови инициативи, насочени към интегриране на изкуствен интелект в процеса на онлайн пазаруване. Ходовете, които идват след подобни съобщения от PayPal и Amazon, сигнализират за нарастващ стремеж на индустрията да предостави на потребителите автоматизирани преживявания при пазаруване, задвижвани от агенти с изкуствен интелект.


По-конкретно, Visa представи своята програма „Интелигентна търговия”, описвайки я като платформа, която позволява на изкуствения интелект не само да намира продукти, но и да извършва покупки от името на потребителите въз основа на предварително зададени предпочитания.

„Всеки потребител определя своите лимити, а Visa поема контрол над останалото”, казва Джак Форестел, главен продуктов и стратегически директор във Visa, цитиран от TechCrunch.

Междувременно компанията обяви сътрудничество с редица технологични гиганти и стартиращи компании, включително Anthropic, IBM, Microsoft, Mistral AI, OpenAI, Perplexity, Samsung и Stripe, за разработване на персонализирани, сигурни и удобни решения, задвижвани от изкуствен интелект.

Mastercard не изостава от своя конкурент. Компанията обяви Agent Pay, решение, което интегрира в плащанията разговори с генеративен изкуствен интелект, предоставяйки на потребителите персонализирани препоръки и помощ при покупки.

Като пример Mastercard посочва сценарий, в който момиче, планиращо парти за годишнина, може да разговаря с AI агент, който да избере тоалети и аксесоари от местни бутици и онлайн магазини, взимайки предвид неговия стил, атмосферата на мястото и прогнозата за времето. Агентът ще може да направи покупка и дори да препоръча най-добрия начин за плащане, например, използвайки Mastercard One Credential.


Mastercard също обяви партньорства с Microsoft за мащабиране на технологията, както и с IBM, Braintree и Checkout.com за други аспекти на пазаруването с изкуствен интелект.

Следвайки примера им, PayPal представи собствено предложение за търговски агенти с изкуствен интелект. А в началото на април Amazon започна да тества нова функция, наречена „Купи за мен”, сред ограничен брой потребители.

OpenAI, Google и Perplexity също демонстрираха подобни AI агенти, които могат да посещават уебсайтове и да помагат на потребителите да правят покупки. OpenAI обяви актуализация на ChatGPT Search, инструмента си за уеб търсене в ChatGPT, за да подобри онлайн пазаруването.

Тези инициативи отразяват нарастващото убеждение, че агентите с изкуствен интелект могат значително да опростят и автоматизират процеса на онлайн пазаруване, предлагайки на потребителите по-персонализирано и ефективно изживяване.

още от категорията

7 тенденции в изкуствения интелект през 2026 г.

TechNews.bg

AI резюметата съсипват труда на кулинарните блогъри

TechNews.bg

AI не се отплаща, но компаниите увеличат разходите си за него

TechNews.bg

Тръмп наема 1000 специалисти за „Технологичната сила“

TechNews.bg

Южна Корея въвежда  всеобхватни регулации за изкуствения интелект

TechNews.bg

Експеримент в образованието: AI във всички училища на Ел Салвадор

TechNews.bg

Коментари