Sharp продаде LCD бизнес под натиск от китайски конкуренти

Бизнесът с LCD панели се доминира все повече от китайски производители
(снимка: Sharp)

Японската компания Sharp изглежда не издържа на конкуренцията на китайските производители на пазара за LCD панели и ще продаде една от фабриките си на… своя мажоритарен собственик – тайванската Foxconn.

Една индустрия, в която японските и южнокорейските производители все по-трудно издържат на натиска на китайските конкуренти, е производството на LCD дисплеи за електронни устройства. Sharp реши да продаде една от фабриките си в западна Япония, където произвежда малки и средни LCD панели, на компанията-майка Foxconn, съобщи Nikkei.

Заводът на Sharp в Камеяма някога участваше активно във формирането на репутацията на марката на световния пазар на телевизори. Въпреки това, вече две фискални години бизнесът генерира загуби за Sharp, които възлизат на 2,8 милиарда долара.

Предприятието в Камеяма се състои от две сгради, специализирани в производството на малки и средни LCD панели, използвани в смартфони, таблети и персонални компютри. Производствената сграда, която е по-малко натоварена с поръчки, беше обявена за продажба. От юни миналата година заводът работи на максимум 80% от проектния си капацитет.

Производството на големи LCD панели в Камеяма приключи през август миналата година, като част от предишния етап на преструктуриране. Sharp също трябваше да затвори подобен завод в Сакай, тъй като бизнесът с LCD панели остана нерентабилен пред лицето на ожесточената конкуренция от китайските производители.

Съоръжението в Камеяма работи от 2004 г. и в един момент от жизнения си цикъл символизираше растежа на бизнеса на Sharp. Една от сградите на това предприятие ще запази основната си дейност по производство на LCD панели, докато това се счита за целесъобразно.

Коментар