
(снимка: Huawei)
Смартчасовниците навлизат все по-осезаемо в ежедневието ни. Това не е случайно. Възприемани първоначално с известен скептицизъм, днес тези устройства стават все по-популярни, благодарение на практичните си функции, които помагат на хората да водят здравословен начин на живот.
Като всяка категория продукт, смартчасовниците започват да се изчерпват откъм технологични нововъведения, но по-важното е, че те могат да придадат добавена стойност към нашето ежедневие. Как става това?
„Много просто – смарт часовникът всеки ден събира данни за вас като личности. Тези данни са свързани с вашето движение, с вашия сън или вашия покой, с вашите емоции, които всъщност са доста голяма и важна част от вашето съществуване, както и с вашите хранителни навици. Тези четири параметъра правят вашето съществуване на дневна база здравословно или нездравословно”, разказа Георги Колев, търговски директор на Huawei Consumer Business Group за България, на среща с медии и партньори на компанията.
Вече 12 години Huawei работи по своята Health апликация за смартчасовници – събират се данни, правят се анализи на всички показатели, които всяко едно устройство е могло да следи. Става въпрос за гигантски обем от информация – 110 милиона са активните месечни потребители, според данни от вътрешните сървъри на Huawei, а общо в базата данни фигурират 540 милиона потребители!

Кръвно, сатурация, пулс, дишане, температура. Това са петте основни показателя, следени от смартчасовника, които дават картина за здравословното ни състояние. Тяхното събиране и анализ е част от една глобална здравна тенденция – политиката за лечение чрез превенция.
Така например, консумацията на храни без захар всяка година се повишава за сметка на храните със захар. Хората все повече искат да се хранят здравословно, да приемат по-малко захар, да бъдат по-активни и да контролират теглото си.
„Ако хората правят по-малко вредни неща, по-рядко ще ходят в болницата. Ако сте здрави в повечето време, няма да ходите в болницата. Научавайки хората кое е полезно за тях, им давате възможност по-рядко да бъдат там, където те определено не искат да бъдат [в болниците]. Това е насърчаване на глобалното цифрово споделяне и събиране на база данни”, поясни Колев.
В Китай, родината на Huawei, тези данни се събират и анализират, за да се предпазят хората от заболявания и да се удължи животът им. Подобни изследвания вече се извършват и в Европа.

(снимка: Тодор Демирджиев / за TechNews.bg)
Световна тенденция е всяка година хората да харчат повече пари за спортни стоки, защото искат чрез спортуване да изглеждат по-добре, да са по-здрави. Сънят също е здраве, хората се интересуват и от това как спят. Тоест, хората са склонни да харчат за различни неща, които подобряват качеството им на живот.
„Стигаме там, където по принцип сме много отдавна. Телефоните ви слушат, те ви гледат и намират начини как да ви въздействат – с къси видеа, форумчета, стоки … Телефоните влияят на мнението на хората по всякакъв начин. Това е новият тренд – хората искат да им бъде повлияно, за да разберат как да подобрят начина си на живот”, коментира Колев.
Същото мисия имат и смартчасовниците. „Те събират данни [за своя потребител] на всеки десет минути в продължение на 14 дена, вкарват ги в една координатна система и на нейна база изваждат иконка на коте, което ви казва дали сте щастливи или има риск за вашето емоционално здраве”, разказа Колев. „Но, това е референтна стойност – ходете на лекар”, заключи той къде на шега, къде на сериозно.

2 коментара
докоснете трева бе хора, излезте навън веднъж без батерия+екран !
Баба ми цял живот носеше смарт часовник и затова дожива 105 години. 😀