
„Доктор на съня” дава на клиентите изцяло персонализирани решения, казва основателят и управител на MATTRO – Христо Чаков (снимка: MATRO)
Един от най-големите търговци на продукти за сън у нас въвежда AI консултант за избор на подходящ матрак. Иновативната система „Доктор на съня” ще бъде налична от този месец в търговската мрежа на MATTRO, а по-късно ще стане достъпна и онлайн.
„Доктор на съня” използва алгоритми, базирани на изкуствен интелект, които симулират консултация със специалист по съня. Чрез поредица от интуитивни въпроси за здравословните особености, позицията на сън, навиците и личните предпочитания, системата генерира персонализирана препоръка за матрак.
Алгоритмите на AI технологията се основават на голямо количество данни от научни проучвания за съня и спецификите на различните видове матраци. По този начин потребителят получава надежден съвет, доближаващ се максимално до професионална препоръка от специалист.
„Пазарът на матраци предлага огромно разнообразие от модели, брандове и различни материали. Знаем, че е трудно човек да се ориентира в това изобилие. Затова използвахме силата на новите технологии и създадохме „Доктор на съня”, който дава на клиентите изцяло персонализирани решения”, сподели Христо Чаков, основател и управител на MATTRO.
Компанията комбинира дигитални технологии с 25-годишен опит в производството и търговията с продукти за сън. Първият онлайн мултибранд портал за продукти за сън в България е създаден през 2010 г., а днес разполага с 14 физически обекта в цялата страна, като до 2026 г. е планирано броят им да достигне 20.
MATTRO се развива и на международните пазари. Чрез глобална партньорска програма, брандът стартира дейност в Румъния с реализиран оборот от близо 2 млн. лв. за 2024 г. Стратегията на компанията включва още Гърция, Северна Македония, Сърбия и Западна Европа.