
С течение на времето AI помощникът Copilot ще придобие постоянна идентичност, ще „остарява” и дори ще има собствено виртуално пространство – стая, в която ще се „установи”, разказа Мустафа Сюлейман, шеф на отдела за изкуствен интелект на Microsoft.
Компанията вече тества функцията Copilot Appearance, която ще превърне AI асистента в анимиран герой с изражения на лицето, глас и спомен за предишни диалози, съобщи The Verge.
Сюлейман за първи път говори за това развитие преди няколко месеца на събитие в чест на 50-годишнината на Microsoft. Според него, Copilot ще може да се усмихва, да кима и дори да изразява изненада в зависимост от контекста на разговора.
Внедряването на Copilot Appearance протича предпазливо – и с основание. Преди това други гласови ботове с изкуствен интелект бяха обвинени в изпращане на злонамерени съобщения на тийнейджъри.
Например, след смъртта на тийнейджър, взаимодействал с чатбота, беше заведено дело срещу платформата Character.AI, в което тя се описва като „неразумно опасна”. Някои потребители дори възприемат AI като партньор, родител или дори събеседник за справяне със загубата на близки.
В допълнение към персонализирането на AI асистента, следващата стъпка на Microsoft може да бъде преосмисляне на работния плот на Windows, намекна Сюлейман. Той призна, че настоящият интерфейс е претрупан и досаден и иска да види по-спокойна, по-минималистична работна среда, което може да сочи към предстоящи промени в приложението Copilot за Windows или дори в новите компютри Copilot Plus.
Сюлейман, един от създателите на Google DeepMind, пое отдела за изкуствен интелект за Microsoft преди малко повече от година. Под негово ръководство Copilot стана по-скоро като персонализирания чатбот Pi, върху който той работеше в Inflection AI.
С преместването на по-голямата част от екипа на Inflection в Microsoft, AI помощникът получи основна актуализация, която включва гласови функции и нов визуален дизайн.
В момента функцията „Copilot Appearance” е достъпна като експеримент в Copilot Labs и само за ограничен брой потребители в САЩ, Канада и Великобритания.
