
Един мит в ущърб на електрическите превозни средства беше развенчан от Международния съвет за чист транспорт (ICCT). Според данните от изследване, електромобилите категорично са по-екологични от превозните средства, задвижвани от двигатели с вътрешно горене (ДВГ), дори като се вземе предвид „мръсното” производство на батерии.
Новото проучване на ICCT развенчава мита за вредата от електрическите автомобили. Анализът показа, че след само 17 000 км пробег – около година употреба – електрически автомобил с литиево-йонна батерия компенсира емисиите, свързани с производството му, благодарение на нулевите емисии по време на експлоатация.
Нещо повече, в продължение на 20-годишен жизнен цикъл електрическият автомобил отделя четири пъти по-малко парникови газове от автомобил с двигател с вътрешно горене (ICE), твърди изследването.
ICCT взима предвид всички етапи: добив на суровини, производство на батерии, гориво, енергия, поддръжка и изхвърляне. Въпреки че началният етап от производството на електрически автомобили е „по-мръсен”, преходът към зелена енергия в Европа бързо компенсира този недостатък.
Електрическите превозни средства (BEV) намаляват емисиите на CO2 със 73-78%, в сравнение с двигателите с вътрешно горене. Хибридите са с 20% по-ефективни, а плъгин хибридите (PHEV) с 30%. Водородните автомобили, работещи със „зелен” водород, намаляват емисиите с до 78%.
В сравнение с 2021 г., въздействието върху околната среда на електрическите автомобили се е увеличило с 24%, поради декарбонизацията на енергийния сектор.
ICCT подчертава важността на забраната за пускане на нови ДВГ коли от 2035 г., за да се гарантира, че автомобилната индустрия няма да изостане от глобалния преход към чисти технологии.
