Google оглави рейтинга на най-скъпите брандове в света. Експертите от Millward Brown Optimor оценяват марката на $114,26 млрд., или с 14% повече от миналата година.
На второ място в BrandZ Top-100, изготвен по поръчка на Файненшъл Таймс, се нарежда брандът на IBM, който е поскъпнал с 30% до $86,38 млрд. Ръст от 32% бележи Apple, оценен на $83,15 млрд.
В класацията следват Microsoft, чийто бранд е останал стабилен на ниво $78,34 млрд. Челната петица допълва Coca-Cola. Nokia пък губи най-много от стойността на марката си – спадът от 58% й отрежда 43-то място.
От ИТ компаниите по-напред са HP (12), Oracle (19), Nintendo (32) и Intel (48). Най-впечатляващ ръст бележи брандът на Samsung, който е поскъпнал с 80% и вече заема 68-мо място със стойност $11,35 млрд.