
Продажбите на електрически автомобили Tesla в много региони на Европа падат бързо за седми пореден месец. Като цяло, през първата половина на годината пазарът на американския производител се е свил с една трета на Стария континент.
В обобщения анализ на тримесечието Tesla не се фокусира върху отделни региони, освен ако не е необходимо да декларира успехи. Но външни източници, в частност Ройтерс, съобщиха, че в много европейски страни продажбите на електромобили Tesla намаляват вече седем месеца подред.
По-специално, в Швеция продажбите през юли са спаднали с 86% на годишна база до едва 163 автомобила; в Дания са намалели с 52% до 336 бройки; в Холандия компанията регистрира спад от 62% до 443 бройки; в Белгия сривът е с 58%.
На този фон Франция изглежда по-добре с 27% намаление до 1307 бройки. Португалия показва 49% спад до 284 електромобила, а Италия се ограничава само до 5% намаление на продажбите, които през тримесечието възлизат на 457 броя.
Като цяло, продажбите на електромобили Tesla в Европа са спаднали с повече от една трета през първата половина на годината. Норвегия не изостава много от съседна Швеция – продажбите на Tesla през юли са намалели с 83%, въпреки че марката традиционно има силна позиция в тази скандинавска страна, фокусирана върху електрическия транспорт.
Испания се ограничава с 27% спад до 702 електромобили Tesla, въпреки че общите продажби на хибриди и електрически превозни средства в страната са нараснали със 155%. За сравнение, китайската BYD е продала 2158 автомобила на пазара в Испания през първото полугодие, което е осем пъти повече отколкото преди година.
Очевидно Tesla е тази, която изпитва проблеми с търсенето, тъй като пазарът на леки автомобили в повечето от изброените страни показа ръст през юли, с изключение на Франция (-8%), Италия (-5%) и Белгия (-2%).
Илон Мъск обяснява спада в регионалното търсене на електромобили с трудностите при популяризиране на функциите за автопилот в Европа, на които Tesla залага. Местните закони не позволяват използването на функции за управление, заместващи водача, във всички страни, поради което компанията е изправена пред спад в търсенето, според Мъск.
Американският автомобилен производител не може да предложи на европейските клиенти същото ниво на автоматизация на управлението, както в Съединените щати.
Продажбите на обновения Model Y в Европа започнаха през март, но това не повлия особено на статистиката. Само в Норвегия броят на регистрациите на новия Model Y се е увеличил повече от четири пъти през юли. Влияние тук оказва безлихвеният план за разсрочено плащане при закупуване на електрически автомобили Tesla, който е достъпен за местните жители.
Големи пазари като Германия и Великобритания ще публикуват своите статистики за продажбите на електромобили през юли по-късно тази седмица.
