TechNews.bg
Водещи новиниКорпоративниНовиниСигурностТоп новини

Козовете на MSP в условията на консолидация в киберсигурността

Големите бизнес поглъщания в сектора често задушават иновациите

Иновациите, а не удобството, са това, което ще води бизнеса с киберсигурност (графика: CC0 Public Domain)

Киберсигурността навлезе в нова ера, белязана от мащабни атаки и ескалиращи заплахи, глобална нестабилност и все по-затягащи се регулации. В свят, където се приема, че пробивите са неизбежни, а скоростта на реагиране е въпрос на оцеляване, много от компаниите се обръщат към доставчиците на управляеми услуги по киберсигурност. Самите доставчици обаче са притиснати от постоянната консолидация на големите производители на системи за сигурност.

Много от световните разработчици на технологии за киберзащита се насочват към сливания и придобивания като стратегическа форма на поведение в съвременния дигитален свят. Чрез придобиване на тясно специализирани разработчици компаниите-производители на системи за сигурност могат бързо да попълнят пропуските в своите продуктови портфолиа и да предложат по-цялостни решения.

Тенденцията трансформира продуктовите стратегии и засилва конкуренцията, тъй като доставчиците се стремят да отговорят на изискванията на все по-сложния пейзаж от заплахи. Ръстът в инвестициите в киберсигурност подхранва тренда.

Според IDC, глобалните разходи за киберсигурност ще нараснат с 12,2% на годишна база през 2025 г. и ще достигнат 377 милиарда долара до 2028 г. Този приток на капитал позволява на доставчиците да инвестират смело в разширяване на портфолиото си и да ускорят стратегиите си за консолидация.

Консолидацията носи ползи и за купувачите. Организациите сега търсят начин да работят с по-малко на брой доставчици, за да опростят дейностите и да намалят сложността. Тази промяна позволява на екипите по сигурност да отделят по-малко време за административни задачи и повече за постигане на значими резултати. В резултат, търсенето и предлагането ускоряват движението на индустрията към консолидация.

Тъмната страна на консолидацията

Макар че консолидацията носи забележителни предимства, тя поражда и компромиси. Когато високоспециализираните технологии за киберсигурност се обединяват в по-големи продуктови пакети, темпът на иновации може да се забави.


Твърде често по-малките разработчици, които някога са били високо ценени заради своята фокусирана експертиза и гъвкавост, загубват преднината си, след като се вградят в големите корпоративни структури.

Екипите за разработка биват натоварени със задачата да поддържат разширяваща се гама от предложения. Понякога нуждите им биват пренебрегнати или пък получават недостатъчни ресурси. Резултатът? По-бавни иновации и по-слаба интеграция.

Този променящ се пейзаж създава предизвикателства за партньорите, предлагащи управляеми услуги – MSP. Специалисти обаче са на мнение, че партньорите, които предприемат смел, диференциран подход, могат да придобият стратегическо предимство.

Козовете на MSP

Какво могат да направят те? Могат да се възползват от момента, за да предоставят по-голяма стойност и да изградят трайно конкурентно предимство чрез:

Предефиниране на архитектурата: експертите съветват: „не се задоволявайте с „достатъчно добро“! Утвърдените големи имена може да доминират в съзнанието на потребителите, но партньорите могат да се окажат по-хитри, като предоставят високопроизводителни, диференцирани референтни архитектури, които радикално решават бизнес-проблемите.


Приоритизиране на най-добрите в класа си технологии пред платформените решения: въпреки всеобщия устрем към цялостни платформи, има смисъл да се търси комбинация от разнородни технологии, които обаче да са най-добрите в класа си. Съчетани добре и технологично обвързани, те намаляват риска и повишават оперативната ефективност.

Изграждане на предпочитания чрез доказване: доверието на потребителите се печели чрез доказване на производителността. „Тествайте решения спрямо обективни критерии и оставете резултатите да говорят“, съветват специалистите.

Сътрудничество за най-добро въздействие: съвместно създаване на интегрирани решения, които съобразяват техническите иновации с приоритетите на клиентите, позволява на MSSP да предоставят диференцирани предложения, които намаляват риска, подобряват резултатите и изграждат трайни предпочитания.

В крайна сметка да останеш на лидерска позиция в днешния пейзаж на киберзаплахи изисква нещо повече от пакетни решения. Нужни са най-добрите технологии, които се развиват заедно с нуждите на клиентите. Иновациите, а не удобството, са това, което ще води бизнеса сигурно напред.

още от категорията

Съюзи на кибербанди довели до скока в престъпността

TechNews.bg

Когато сме на прицел: какво прави дигиталният щит на А1

TechNews.bg

Бизнесът ще помага за изграждане на националната система за киберсигурност

TechNews.bg

България започва реализация на национална система за киберсигурност

TechNews.bg

SOC като услуга се оказва спасение за малкия и средния бизнес

TechNews.bg

17 000 души са засегнати от хакването на Nikkei

TechNews.bg

Коментари