LG обяви близо 30% ръст на българския пазар

Бизнесът на LG Electronics у нас надминава общия тренд, като локалният клон на компанията бележи ръст на продажбите от 29% през първото тримесечие спрямо същия период на миналата година, стана ясно днес.

С 3,7% са нараснали продажбите на корейския гигант в световен мащаб. Компанията продължава тенденцията на ръст, като консолидираната оперативна печалба за периода януари-март 2010 г. за всички корпоративни подразделения се е увеличила с 2,6%, достигайки $462 млн.

Подразделението за потребителска електроника е отчело ръст на приходите от 20% спрямо същия период на 2009 г. в световен план, като продажбите са на обща стойност $4,5 млрд. Основна причина за това е търсенето на плоскоекранни телевизори, което е продължило да нараства. Корейската компания е продала 5,2 млн. LCD телевизора, с което бележи ръст от 62%.  

В България са постигнати дори по-добри резултати, като продажбите на черна техника са нараснали с 45% спрямо периода януари-март 2009 г. Причината за високия ръст е лансирането на нови продукти и по-сериозно присъствие на компанията в сегмента на премиум моделите, съобщиха от местния офис.

Домакинските електроуреди на LG Electronics също бележат 8% повишаване на продажбите в глобален план, достигайки $2,1. LG ще се стреми да запази позицията си с агресивна ценова политика и устойчиво нарастване на обема продажби.

В сегмента на мобилните комуникации пазарният дял на LG у нас се е повишил с близо 25% през първото тримесечие, в сравнение с последното на 2009 г. Компанията вече държи 13% от пазара на мобилни телефони в България. В световен мащаб LG регистрира спад в продажбите си за този сегмент. Въпреки това глобалната оперативна печалба на дивизията е запазила нивото си в сравнение със същия период на миналата година. Инвестирани са сериозни средства в разработване на нови продукти, като фокусът пада върху сегмента на смартфон устройствата и разширяване на продуктовата гама с разнообразни предложения.

Увеличение на продажбите с 15,4% бележи подразделението „Бизнес решения”. Тук основен двигател на ръста е търсенето на монитори и други ИТ решения, което е особено активно в Европа. България не е изключение – у нас продажбите на монитори са нараснали с 22% спрямо същото тримесечие на 2009 г. Глобалното търсене на автомобилни озвучителни системи също е е увеличило, тъй като браншът вече се възстановява от кризата.

Коментар