TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

Xiaomi планира да пусне електромобили в Европа

Това ще се случи скоро - до 2027 г., съобщиха от компанията

Xiaomi се готви за експанзия на европейския пазар за електромобили (снимка: Xiaomi)

Китайският технологичен гигант Xiaomi планира да пусне електрическите си превозни средства на европейския пазар до 2027 година, според висш мениджър на компанията.

Тримесечното отчетно събитие на Xiaomi не мина без важни разкрития от президента на компанията Лу Вейбинг. Той съобщи, че компанията възнамерява да пусне електромобилите си на европейския пазар до 2027 г.

За млад автомобилен производител от Китай това е доста амбициозна цел, предвид международната пазарна ситуация, отбелязва Блумбърг.

Не за първи път ръководството на Xiaomi заявява намеренията на компанията да започне официален износ на електрически превозни средства извън Китай. Но за първи път се посочват конкретна географска посока и срокове.


Европа е един от трите най-големи пазара за електрически превозни средства, така че интересът на китайските производители да се утвърдят в този регион е разбираем.

Проблемът е, че местните власти започнаха да повишават митническите тарифи с надеждата да защитят регионалната автомобилна индустрия от разширяването на китайските конкуренти.

Тарифната политика на митническите власти на ЕС все още не е формирана по отношение на колите на Xiaomi, но ако приемем най-лошия сценарий, ставката може да достигне 48%.

Американският пазар също е формално привлекателен за производителите на електрически превозни средства, но без локализация на продуктите си, китайските марки подлежат на вносно мито от 100%.

Всъщност това прави износа на китайски електрически превозни средства за Съединените щати непрактичен. Освен това Tesla доминира на американския пазар със своите местно произведени автомобили. 


Самата Xiaomi възнамерява да се превърне в един от петте най-големи автомобилни производители в света през следващите две десетилетия, така че, за да постигне това, трябва да развива експортни пазари. 

Много китайски конкуренти също виждат Европа като приоритетна област за разширяване на износа. BYD, поради голямата си финансова мощ, успя да постигне значим успех на европейския пазар, например. 

„Бизнес моделът, разработен за Китай, може да се използва и на чуждестранни пазари. В момента сме заети с проучвания и подготовка. Все още нямаме конкретен продуктов план”, сподели президентът на Xiaomi относно намеренията на компанията за европейския пазар. 

Xiaomi преследва високи цели и на пазара за смартфони. Това обаче се отнася главно за вътрешния китайски пазар. Xiaomi планира да увеличава дела си там с 1% годишно, според Лиу.

Тази година обемът на доставките на смартфони с марката на Xiaomi ще нарасне с 5 или 6% до 175 милиона бройки.

още от категорията

Xiaomi планира масово внедряване на хуманоидни роботи

TechNews.bg

Британците наложиха данък пробег на електромобилите

TechNews.bg

И шефът на Rivian с финансов „пакет“ като Мъск: 4,6 млрд. долара

TechNews.bg

Електромобилите стават по-достъпни: CATL батерия се сменя за 99 секунди

TechNews.bg

Електрически Mercedes се сдоби с изкуствен интелект Gemini 

TechNews.bg

Нова технология определя дали електромобилът ще стигне до дома

TechNews.bg

Коментари