TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

Xiaomi отчете стабилен растеж в трите си основни бизнеса

За трето поредно тримесечие надвишава 100 милиарда юана

Xiaomi ускорява стратегията за премиумизация на продуктите си (снимка: Xiaomi)

Увеличение на приходите с 30,5% на годишна база през второто тримесечие обяви компанията за смартфони и интелигентно производство Xiaomi Corporation. Постъпленията от 116,0 милиарда юана бележат трето поредно тримесечие, в което приходите на китайския технологичен гигант надхвърлят 100 милиарда юана.

Коригираната нетна печалба на Xiaomi е скочила със 75,4% на годишна база до 10,8 милиарда юана, надхвърляйки 10 милиарда юана за второ поредно тримесечие. Резултатите демонстрират силно устойчива рентабилност и устойчив висок растеж от силна база, гласи корпоративният отчет.

Водени от стратегията за интелигентна екосистема „Човек x Кола x Дом”, трите основни бизнеса на Xiaomi – смартфони, интелигентни електрически превозни средства и интелигентни големи домакински уреди – постигат стабилен растеж през второто тримесечие.

Приходите от бизнеса със смартфони възлизат на 45,5 милиарда юана, като доставките нарастват за осмо поредно тримесечие и запазват позицията на марката в челната тройка в световен мащаб за 20-то поредно тримесечие.

Сегментът на IоТ и лайфстайл продуктите поставя нов рекорд по приходи от 38,7 милиарда юана, което е с 44,7% повече на годишна база, благодарение на 66,2% увеличение на приходите от интелигентни домакински уреди.

Приходите от сегмента на интелигентните електрически превозни средства, изкуствения интелект и други нови инициативи достигат 21,3 милиарда юана, което е значително увеличение с 234% на годишна база, като само приходите от електрически превозни средства надхвърлят 20 милиарда юана за първи път.

Стратегията за премиумизация на Xiaomi във всички продуктови категории се ускорява. Пазарният дял на Групата в сегментите на по-скъпите смартфони продължи да се разширява през второто тримесечие.



През юни Xiaomi пусна на пазара първия си SUV, серията Xiaomi YU7. Позиционирана като „високопроизводителен луксозен SUV”, серията Xiaomi YU7 получи огромен пазарен отзвук, осигурявайки над 240 000 фиксирани поръчки в рамките на 18 часа след пускането си на пазара.

Инвестициите на Xiaomi в основни технологии се увеличават рязко, като тримесечните разходи за научноизследователска и развойна дейност достигат рекордните 7,8 милиарда юана, което е с 41,2% повече на годишна база. Към 30 юни 2025 г. персоналът за научноизследователска и развойна дейност на Xiaomi достигна нов връх от 22 641 души.

В сектора на полупроводниците, Xiaomi представи свой собствен 3-нм чип XRING O1, който прави компанията четвъртата в световен мащаб и първата в континентален Китай, способна самостоятелно да проектира и разработва 3-нм флагмански чипове.

Премиум смартфонът Xiaomi 15S Pro, заедно с ултра-премиум OLED таблетите Xiaomi Pad 7 Ultra и Xiaomi Pad 7S Pro, всички задвижвани от Xiaomi XRING O1, бяха пуснати последователно през второто тримесечие и се радваха на силен интерес от страна на потребителите.

Xiaomi също така постигна множество пробиви в езиковите модели за изкуствен интелект. През май компанията пусна своя мултимодален езиков модел с отворен код MiMo-VL-7B. През август Xiaomi предостави самостоятелно разработен езиков модел за аудио MiDashengLM-7B, също с отворен код, който постигна високи резултати в 22 бенчмарка за аудио разбиране.

още от категорията

Xiaomi планира масово внедряване на хуманоидни роботи

TechNews.bg

HackSoft става част от британската Waracle 

TechNews.bg

Nvidia продължава с рекордите, движена от бума на AI

TechNews.bg

ИТ гиганти прехвърлят милиарди помежду си

TechNews.bg

Endava отвори новия си офис в София

TechNews.bg

Густав Лине поема ръководството на Cobuilder

TechNews.bg

Коментари