Yahoo и Reuters ще публикуват на своите сайтове Yahoo News и reuters.com сензационни снимки и видеоклипове, направени от любителски фотоапарати и мобилни телефони. А от следващата година най-сполучливите от тях ще намерят място на хилядите печатни, Интернет и телевизионни издания, които са абонирани за новините на двете компании. Reuters се надява да развие една услуга, посветена изцяло на фотографии и видео материали, предоставени от потребители.
Проектът Yahoo – Reuters е сред най-амбициозните инициативи на това, което доби известност като граждански журнализъм. Към него спадат блоговете, локалните новинарски сайтове и опитите на глобални новинарски организации като CNN и BBC да видят дали читателите могат да бъдат и репортери.
Много новинарски организации използват фотографии, направени от любители при отразяване на събития като бомбените атаки в Лондонското метро миналото лято и опустошителните вълни-цунами в Тайланд.
Още от утре кандидат-репортерите ще могат да качват фотографии и видео клипове на специална секция на Yahoo, наречена „Вие видяхте новината”. Редакторите на Yahoo и Reuters ще подбират подходящите материали и ще ги публикуват на страници със статии за съответното събитие.
Първоначално любителските материали ще бъдат използвани предимно за спортните и развлекателни секции, а след време ще се разширят и към локалните новини и спортни събития. Любителите-фотографи няма да получават хонорар за публикуваните материали, освен в случаите когато те бъдат закупени и разпространени от някои от клиентите, абонирани за новините на Yahoo или Reuters.