Програмите за управление на печатни услуги намаляват разходите с 30%

Управлението на печатни услуги може да намали разходите до 30%, единствено при условие, че е изпълнено добре, според нов доклад на IDC. Компаниите, които обмислят внедряване на модел с управление на печатни услуги (MPS), би трябвало да обърнат внимание на обхвата на услугите, които доставчикът предлага, и на стратегическата ориентация за бъдещи услуги, се казва в проучването MarketScape.

Докладът анализира нарастващия списък с доставчици на печатни услуги и предоставя общ преглед на конкуретноспособността, като посочва за лидер на MPS пазара Xerox.

„Натовареният пазар на управлявани печатни услуги прави все по-трудно точното прецизиране на исканията към даден доставчик, от страна на клиентите”, коментира Майкъл Орасин, мениджър проучвания в IDC.

“Високите резултати на Xerox в развитието на стратегическата визия и способността им да реализират успешно мащабни проекти показват, че компаниите, които търсят управлявани печатни услуги, искат партньор с пазарен опит и задълбочен подход, за да си осигурят най-широки възможности за реални резултати", допълва Орасин.

Добре изпълнената програма за управление на печатни услуги може да съкрати рязко разходите с 30 процента, да увеличи производителността и да подобри природосъобразността – но не всички доставчици комбинират изброените три области. Препоръчително е мениджърите да направят оценка на следните фактори при избора на доставчик:

1. Подобряване на производителността: Наблюдава ли доставчикът на печатни услуги всички устройства и намесва ли се проактивно, за да се избегне забавяне на работата и да се поддържа продуктивността на служителите?

2. Фокус върху обслужването на клиента: Ще помогне ли на служителите да привикнат с новите технологии и работни процеси чрез мениджърски програми?

3. Текущо управление на разходите и отчетност: Има ли установен процес за отчитане, който показва как се осъществяват бизнес целите (разход, природосъобразност, сигурност и управление на риска)?

4. Поддръжка на устройства от различни производители: Поддържат ли оборудване от други производители, за да не се налага клиентите да заменят наличните устройства с произведени от доставчика?

5. Всеобхватно предложение:
Предложението само за принтери в рамките на офисите на корпорацията ли е или може да обхваща и ведомствения печатен център, и виртуалното/домашното работно пространство?

6. Гъвкави продажби и дистрибуция: Има ли единна точка за контакт и последователен подход към управлението на печатните услуги за предприятия, които са разположени в различни точки по света?

7. Стремеж към нововъведения:
Ще предостави ли доставчикът новаторски решения за по-ефективна работа на служителите – като добавена стойност към управлението на печата?

8. Постоянно следене на ефективността:
Доставчикът ще отправя ли препоръки по качеството, които да доведат до измерими и устойчиви резултати?

Лидерът в проучването, Xerox, първи предложи управление на печатни услуги за големи предприятия (EPS) с възможност да обхване всички елементи от печатната инфраструктура на една организация – от свързания в мрежа офис до ведомствения печатен център и виртуалното  работно място. Докладът MarketScape на IDC за управление на печатни услуги отличава Xerox заради стратегическата визия и способността да управлява проекти с високи постижения. Критериите за оценяване в различните раздели на доклада включват изготвяне на оферти, ценова конкурентноспособност, обслужване на клиенти и ангажимент към проучвания и развитие.

Портфолиото на Xerox за управление на печатни услуги обхваща и малкия и среден бизнес през глобалната мрежа от партньори. Компанията контролира 1,5 млн. устройства от различни производители по цял свят.

Коментар