
На ход е преразпределение на главните роли на пазара на автомобили и електромобили в Европа, разкриха ново проучване. Азиатските производители навлизат бързо и успешно – и не всички „традиционни“ марки се справят с това.
Tesla се опитва да „убеди инвеститорите, че тя всъщност не е автомобилна компания“, като говори за изкуствен интелект, роботика и автономност, казва Томас Бесон, ръководител по изследванията в автомобилния сектор в Kepler Cheuvreux.
„Те говорят за почти всичко друго, освен за колата, която продават с по-бавни темпове сега, защото на практика възрастта на автомобила им е много по-висока от тази на конкуренцията и най-новите продукти не са толкова успешни, колкото се надяваха, по-специално Cybertruck“, каза Бесон пред CNBC „Squawk Box Europe“ в четвъртък.
Американският автомобилен производител изглежда се изправя срещу китайски играчи, които агресивно пускат нови модели и засилват навлизането си в Европа. BYD е водещ в тази атака. Фирмата отваряй нови шоуруми по целия континент и пуска своите автомобили на конкурентни цени през последните две години.
Китайските марки са постигнали рекорден пазарен дял от над 5% през първата половина на годината. Това е рекордно висок резултат, според данни от JATO Dynamics, публикувани миналия месец.
Не само Tesla усеща натиска от китайската конкуренция. Собственикът на Jeep Stellantis, южнокорейската Hyundai Group и японските Toyota и Suzuki – всички отчетоха спад на годишна база в регистрациите на нови автомобили в Европа през юли.
В същото време Volkswagen, BMW и Renault Group бяха сред тези, които регистрираха увеличение на регистрациите на нови автомобили в Европа през месеца.
