TechNews.bg
АктуалноВодещи новиниИзкуствен интелектНоваторскиНовиниТоп новини

Изкуственият интелект в маркетинга: пише всяко четвърто прессъобщение

Генеративните алгоритми често се използват и в обявите за работа

Генерирането на текст от изкуствения интелект е сред най-естествените приложения на технологията (снимка: CC0 Public Domain)

Една от областите, в които изкуственият интелект е намерил масово приложение, изглежда са корпоративните прес отдели. Това показва изследване, резултати от което публикува Patterns.

Авторите анализират писмени материали, публикувани от корпоративни и правителствени агенции след пускането на ChatGPT. Оказва се, че изкуственият интелект вероятно редовно се използва за генериране на различни материали, от прессъобщения до обяви за работа.

Инструмент на PR и HR мениджърите


Изследователите са проучили хиляди текстови образци от целия интернет, включително популярни корпоративни новинарски платформи като Newswire, PRWeb и PRNewswire. Те откриват, че от пускането на ChatGPT през ноември 2022 г. приблизително едно от всеки четири прессъобщения е генерирано от изкуствен интелект, като тази цифра е дори по-висока за научно-техническите публикации.

Генеративните алгоритми на изкуствения интелект също се използват често в обявите за работа. Изследователите установяват, че генериран от изкуствен интелект текст се появява в приблизително 6-10% от обявите за работа в LinkedIn. По-малките компании са по-склонни да използват невронни мрежи.

Но генерираният от изкуствен интелект текст не се ограничава само до материали, публикувани в корпоративни ресурси. Проучването изследва прессъобщенията на ООН през последните години и установява голяма вероятност служителите на организацията редовно да използват AI при писане на прессъобщения.

Авторите на доклада изчисляват, че делът на генерирания от изкуствен интелект текст се е увеличил от 3,1% през първото тримесечие на 2023 г. до 10,1% до третото тримесечие на същата година. До третото тримесечие на 2024 г. този дял рекордните 13,7%.

В спокойно темпо

Но изглежда, че използването на изкуствен интелект в писането на прессъобщения е достигнало своя връх и вече не се увеличава. Пикът е наблюдаван през декември 2023 г., когато приблизително 24,3% от материалите, включени в проучването, вероятно са били създадени с помощта на невронни мрежи.

Оттогава насам използването на изкуствен интелект е намаляло с приблизително 0,5% и остава практически непроменено.

Що се отнася до използването на AI в съобщенията на ООН, растежът изглежда продължава, но със значително по-бавни темпове.


По-бедните са по-склонни да използват AI

В потребителския сегмент приемането на генеративни технологии, базирани на изкуствен интелект, следва подобен модел. За да разберат как обикновените хора използват AI, изследователите са събрали и обработили над 687 000 жалби, подадени до Бюрото за финансова защита на потребителите между 2022 и 2024 г.

Оказва се, че 18% от жалбите е много вероятно да са генерирани от изкуствен интелект. Интересното е, че хората, живеещи в региони с по-ниски нива на образование, са по-склонни да използват алгоритми с изкуствен интелект за писане на жалби, отколкото други.

Това донякъде противоречи на много технологични тенденции, тъй като по-младите и по-образовани хора са по-склонни да възприемат новите технологии.

Инструментите на изкуствения интелект, особено генераторите на свободен текст, обаче може да се развиват по различен начин. Авторите на изследването планират да продължат работата си, за да оценят по-точно проникването на невронните мрежи в различни области на човешката дейност.

още от категорията

Провал в тестове за сигурност – никой не може да контролира суперинтелект

TechNews.bg

AI агент Kiro разработва самостоятелно софтуер

TechNews.bg

Три принципа, без които изкуственият интелект ще полудее

TechNews.bg

AI анализира разговорите в затвора, предотвратява престъпления

TechNews.bg

AI за умно управление на градските паркове и зеленина: Мадрид се пробва

TechNews.bg

AI може да замени близо 12% от работната сила в САЩ

TechNews.bg

Коментари