Понижените постъпления от взаимно свързване, абонаментни такси и трафик през първото тримесечие на годината са се отразили върху приходите на Мобилтел. Операторът съобщи за спад от 150.1 милиона евро през първата четвърт на 2009 г. до 135.5 милиона евро през същия период на тази година.
През първите три месеца на 2010 г. средният приход от абонат е на ниво от 8.0 евро или с 8.0% по-нисък от средния приход на абонат през първата четвърт на 2009 г. Спадът е в резултат на по-ниските цени за разговори и за взаимно свързване, поясниха от М-Тел.
Клиентската база на оператора остава стабилна с 5.3 милиона клиенти в края на март 2010 г., спрямо края на март 2009 г. За същия период се отбелязва ръст от 12.7% на абонатите на договор. Потребителите на мобилен броудбанд се повишиха със 130.6% до 66, 680 клиенти.
Почти непроменен остава и пазарният дял на оператора на ниво от 50.1%, в сравнение с 50.0% през първото тримесечие на 2009 г. Проникването на мобилни услуги в България през първата четвърт на тази година запазва нивото от 139.0% от края на март 2009 г.
Оперативната печалба на Мобилтел отбеляза спад от 31.6 милиона евро към 31 март 2009 г. до 30.5 милиона евро за първата четвърт на 2010 г.