КЗП въвежда електронно обслужване

По-качествено и по-достъпно ще бъде обслужването на Комисията за защита на потребителите от началото на следващата година след промените в работата на ведомството, заложени в проекта за модерни и интегрирани административни услуги в КЗП.

Нововъведенията се дискутират на поредица от кръгли маси в цялата страна, втората от които се проведе вчера в Монтана. Дейностите по проекта на стойност 600 711 лева се осъществяват по Оперативна програма „Административен капацитет”, съобщиха от Комисията.

Предвижда се по-висока ефективност в работата на Комисията чрез въвеждане на електронно обслужване за потребителите. Така те ще имат непрестанен достъп до своите жалби. В рамките на проекта ще бъде разработена единна система, която ще оперира с всички данни в електронен вид. Така ще бъдат спестени както ценни трудови и материални ресурси, така и много време за гражданите и служителите на КЗП.

Електронната обработка на жалбите пък ще спести огромни количества хартия на ведомството. Човешкият фактор също ще бъде ограничен в целия документооборот и по този начин работата на всеки служител в Комисията ще стане по-бърза и ефективна.

По данни на Комисията, над 12 000 жалби са постъпили само през изминалата година. Това е огромен документооборот и новото електронно обслужване ще направи коренни промени в качеството на услугите, коментира Иван Бъчваров, главен секретар на КЗП.

Коментар