Във връзка с решението на КРС да санкционира телеком операторите за неспазване срока за подписване на процедурите за преносимост на фиксираните и мобилните номера, GLOBUL заявява следното:
През последния месец, компанията положи сериозни усилия, за да бъде постигнато споразумение между операторите относно процедурата за преносимост на мобилните и фиксираните номера. Преговорите бяха интензивни и всички участници направиха компромиси, за да бъде подписана процедурата. За съжаление, финални варианти не бяха одобрени.
Виваком и Мобилтел подписаха текст на процедурата без участието на останалите оператори. GLOBUL и алтернативните оператори бяха информирани впоследствие за вече подписаната и одобрена от Виваком и Мобилтел процедура. GLOBUL беше поканен да приеме или отхвърли вече одобрения текст.
В резултат на действията на Виваком и Мобилтел, алтернативните оператори подписаха друга версия на процедурата за преносимост на фиксираните номера.
Във връзка с подписването на двете процедури бихме искали да припомним, че липсата на съгласие не може да е основание за санкциониране на който и да е оператор. Считаме, че ако има нерешени проблеми, те трябва да бъдат решавани от КРС и само нарушаването на решение на регулатора може да бъде основание за санкция.
GLOBUL няма да се поддаде на натиск от страна на регулатора или други оператори и да подпише споразумение, което не е юридически издържано и не е в защита на интересите на потребителите.
Ролята на регулатора е да арбитрира подобни случаи и да отговори на очакванията за експертност и безпристрастност. Това означава КРС да поеме своята отговорност като вземе решение по неизчистените в преговорите въпроси и по този начин направи възможно подписването на процедурите.
GLOBUL e убеден, че въпреки несъгласията между операторите, процедурата „на едно гише” ще бъде въведена в рамките на предвидения срок 6 август 2010г.
Публичните коментари за преносимостта на мобилните номера отвличат вниманието от по-важния процес за преносимостта на фиксираните номера. Наскоро неудовлетворение от този проблем беше изразено и от Европейската комисия. За съжаление, сегашните условия са сериозна пречка за процеса и повечето от клиентите преминават към друг оператор без да имат възможност да запазят фиксирания си номер.