
Какво се случва, когато софтуерът, който всички се надпреварват да внедрят, стане твърде рисков за застраховане? Според репортаж на Financial Times, все повече застрахователи се опитват да се измъкнат от нелепата ситуация с AI.
Големи застрахователи, сред които и AIG, Great American и WR Berkley, са поискали разрешение от американските регулатори да „изключат задълженията, свързани с изкуствен интелект, от корпоративните полици“.
Един застраховател описва резултатите от моделите на изкуствения интелект пред FT като „твърде голяма черна кутия“.
Застрахователната индустрия има основателна причина да се плаши, напомня ни историята. Случаите на проблеми, свързани с намесата на изкуствения разум, стават все по-сериозни и все по-чести.
Например, един от популярните алгоритми неотдавна лъжливо обвини компания за слънчева енергия в правни проблеми, което на свой ред предизвика дело за 110 милиона долара – това се случи през март.
Миналата година Air Canada трябваше да уважи отстъпката, измислена от нейния чатбот пред клиент. По същото време измамници използваха дигитално клонирана версия на висш мениджър, за да откраднат 25 милиона долара от лондонската инженерна фирма Arup по време на видео разговор, който изглеждаше напълно реален.
Това, което наистина ужасява застрахователите, не е случаят с едно огромно застрахователно изплащане. По-скоро притеснението идва от системния риск от появата на хиляди едновременни искове, когато се намеси масово използван модел с изкуствен интелект.
Според представители на бранша, застрахователите могат да се справят с голяма загуба, дори да възлиза на нещо от порядъка на милиони долари наведнъж, за една компания. Това, с което не могат да се справят обаче, би бил инцидент с изкуствен интелект, който предизвиква 10 000 загуби наведнъж.
