
Пазарът на системи за управление на идентичността и достъпа (IAM) се очаква да нарасне от 25,96 милиарда щатски долара през 2025 г. до 42,61 милиарда щатски долара до 2030 г. при годишен темп на растеж от 10,4% през периода, сочи нов доклад на аналитичната компания Markets and Markets.
Над 10% годишен ръст на пазара на системи за управление на идентичността и достъпа ще наблюдаваме през идните няколко години до края на десетилетието. Той се обуславя от преминаването към дигитални бизнес-модели, навлизането на мултиоблачни и хибридни ИТ инфраструктури и географски разпределената работна сила, изискваща мащабируеми и адаптивни към риска IAM решения.
Възприемането на архитектури с т.нар. „нулево доверие“, адаптивни политики за достъп и непрекъснато удостоверяване създава значителни възможности на IAM пазара, тъй като организациите се стремят да защитят чувствителните данни, да смекчат вътрешните и външните заплахи и да си осигурят съответствие с регулаторните изисквания.
Тези тенденции позволяват на доставчиците да предоставят цялостни IAM решения, включително управление на привилегирован достъп, управление на жизнения цикъл на идентичността, автоматизирано действие и анализи, базирани на изкуствен интелект. Така те укрепват корпоративната сигурност и оперативната ефективност.
Услугите с най-голям растеж
Сегментът на услугите ще отбележи по-висок темп на растеж от сегмента на решенията, прогнозират анализаторите на Markets and Markets. Той е обусловен от нарастващата сложност на корпоративните ИТ среди, хибридните внедрявания и необходимостта от експертно ръководено IAM управление.
Организациите все повече използват управляеми услуги, консултации и поддръжка за внедряване, за да си подсигурят надеждно, мащабируемо и съвместимо управление на достъпа.
Навлизането на облачни и хибридни инфраструктури, заедно с бързото развитие на заплахите за киберсигурността, ускорява търсенето на услуги по непрекъснато наблюдение, управление на жизнения цикъл на идентичността и контрол на достъпа, базиран на риска.
Предприятията в сектори като финансите, здравеопазването, държавното управление и ИТ внедряват IAM услуги, за да подобрят оперативната ефективност, да подобрят сигурността и да поддържат съответствие със строгите регулаторни стандарти.
B2B сегментът с най-голяма динамика
B2B IAM сегментът ще отбележи най-висок темп на растеж на пазара на IAM. Причината е, че предприятията все повече се нуждаят от сигурно и мащабируемо управление на идентичностите за своите бизнес-партньори, доставчици, дистрибутори и други външни партньори.
Тъй като цифровите екосистеми стават все по-взаимосвързани, организациите трябва да осигурят безпроблемен, но контролиран достъп до споделени приложения, API и данни.
B2B IAM платформите позволяват централизирано управление на идентичността на партньорите, автоматизирано внедряване, подробен контрол на достъпа и непрекъснато наблюдение. А всичко това е от решаващо значение за намаляване на рисковете за сигурността в разширените вериги за доставки.
Все по-масовото навлизане на принципа на нулевото доверие, API-базираните интеграции и федеративните модели за идентичност допълнително ускоряват нуждата от усъвършенствани B2B IAM възможности.
Тъй като бизнес-организациите дават приоритет на сигурното сътрудничество и съответствието в разширяващите се партньорски мрежи, B2B IAM сегментът е готов за най-бърз растеж на пазара на IAM през прогнозния период.
