Проектът „Vivacom в подкрепа на дислексията” бе отличен с PR Приз 2010

София, 20 май 2010 г. – Проектът „VIVACOM в подкрепа на дислексията” бе отличен с престижната награда PR Приз 2010 от Българска конфедерация за връзки с обществеността (БКВО). Кампанията грабна първото място в изключително оспорваната категория „Общественозначима PR кампания на организация от стопанския сектор”. Oще 3 други проекта се състезаваха в категорията в рамките на традиционния конкурс за постижения в областта на връзките с обществеността PR Приз, организиран всяка година от БКВО. „VIVACOM в подкрепа на дислексията” се реализира съвместно от Дирекция „Връзки с обществеността и корпоративни комуникации” на телекома и агенцията за пълно комуникационно обслужване Active Group.

„За нас тази награда означава не само оценка за професионализма на отдела по комуникации на VIVACOM и нашата PR агенция Active Group, но и признание за обществената значимост на темата дислексия като цяло и за усилията на компанията и нашите партньори, които вече започват да дават видим резултат”, заяви Симона Чаръкчиева, съветник „Корпоративна социална отговорност” във VIVACOM, която получи наградата от името на телекома.

„VIVACOM в подкрепа на дислексията” е социално отговорен проект, който стартира в края на 2008 г. с партньорство на телекома и Първия национален център по дислексия в Русе под името „Ателието на Леонардо”. През 2009 г. кампанията успя да привлече редица нови съмишленици и да реализира дейности за постигане на основните си цели: повишаване на информираността на българското общество с фокус върху учители и родители за състоянието дислексия и подпомагане развитието на уменията на децата с дислексия и тяхната успешна интеграция и реализация в обществото в последствие.

Журито на PR Приз 2010 отчете значимостта на основния резултат от проведената кампания – създаването на устойчив проект, който търпи надграждане и развитие във времето. През тази година „VIVACOM в подкрепа на дислексията” се разшири и от април 2010 г. включва в себе си и темата аутизъм. Показателни за успеха са, както многото привлечени партньори – институции и НПО (Асоциация „Родители”, Център за приобщаващо образование, Български дарителски форум, Първи национален център за дислексия – Русе, Столична община, МОМН), така и активностите за популяризиране на проекта през 2010 г. Подготвена е конкретна обучителна програма за учители и родители, която вече се реализира съвместно с Асоциация „Родители” под формата на семинари и срещи. През април беше официално разпространено и изданието „Дислексия. Наръчник за учители” като продължение на Наръчника за родители на първокласници от 2009 г. И двете книжки са достъпни за онлайн даунлоуд на корпоративната страница на VIVACOM. Кулминацията на проекта е предстоящото откриване на първият център в София, който ще предоставя консултации на деца с дислексия и аутизъм.

През февруари 2010 г. кампанията „VIVACOM в подкрепа на дислексията” получи признание и от Международния форум на бизнес лидерите със специална награда за социално-отговорен проект „Енгейдж”.

Коментар