Комисията за защита на конкуренцията глоби с 219 630 лв. "Международен панаир Пловдив" АД за злоупотреба с господстващо положение. Нарушението по чл. 21, т. 1 от ЗЗК се изразява в стесняване на маржа между цените на услугите „право на изграждане” и „наем на щанд”, уточниха от Комисията.
През 2009 г. Върховният административен съд потвърди решение на КЗК, с което година по-рано Комисията санкционира панаира за нарушения по чл. 18, т.1 от ЗЗК (отм.), свързани с налагане на нелоялни търговски условия и ценова злоупотреба.
Настоящото проучване показа, че дружеството продължава да прилага същите цени за Международния технически панаир през 2009 г., каквито и през 2007 г., като вместо услугата изграждане на изложбени конструкции предлага „наем на щанд/бунгало”, поясниха от Комисията.
От извършения анализ КЗК е установила, че при прилагане от страна на МПП АД на клаузите от Общите условия и тарифа за периода 15 август – 15 октомври 2009 г. отново се постига ценова преса чрез съотношението между цената за правото на изграждане и цената „наем на щанд”, поради което счита, че е извършено същото по вид и характер нарушение на ЗЗК.
Ответното предприятие предлага да извърши изграждане на изложбени конструкции при нисък процент на печалба, за да привлече изложителите, тъй като среща конкуренция на пазара. От друга страна, дружеството има капацитет да удовлетвори търсенето и няма интерес да привлича външни строителни предприятия, поради което определя условията за достъп – право на изграждане – при много завишена цена и по този начин залага на антиконкурентна стратегия за постигане на целите си, аргументира се КЗК.