TechNews.bg
E-обществоВодещи новиниНовини

Ню Йорк ще третира социалните медии като цигарите

Щатската управа нареди да се слагат предупредителни етикети за тийнейджъри

Начинът, по който социалните медии “зарибяват” децата и юношите, среща все повече законови забрани; най-новата е в Ню Йорк (снимка: CC0 Public Domain)

Ню Йорк ще изисква от големите платформи за социални медии да показват предупредителни етикети за потенциалните рискове за психичното здраве на младите потребители съгласно нов щатски закон, обявен в петък от губернатора Кати Хочул. Така щатската управа на практика ще третира социалните медии подобно на тютюна и цигарите.

Законът е насочен към платформи, които използват „безкрайно скролване“, автоматично възпроизвеждане на видеоклипове и алгоритмично управлявани емисии. Щатските служители казват, че тези функции насърчават прекомерната употреба сред децата и тийнейджърите.

„Безопасността на нюйоркчани е мой основен приоритет, откакто встъпих в длъжност, и това включва защитата на нашите деца от потенциалните вреди от функциите на социалните медии, които насърчават прекомерната употреба“, каза Хочул в изявление.

Новата норма не изненадва никого. Тя идва в момент, когато законодатели по целия свят проучват как социалните медии влияят на младите потребители и как да ограничат вредите от боравенето с тези платформи.


По-рано този месец Австралия наложи национална забрана за достъп до социални медии за деца под 16 години. Много други страни се готвят да сторят същото.

Законът на Ню Йорк се прилага за платформи, които предлагат това, което законодателите описват като „пристрастяващи емисии“. Те включват функции за автоматично възпроизвеждане и функции за „безкрайно скролване“, които непрекъснато доставят ново съдържание на потребителите.

Според дефиницията, изискванията се прилагат за „поведение, което се случва частично или изцяло в Ню Йорк“. Законът не се прилага, когато потребителите имат достъп до платформи, докато са физически извън щата.

Компаниите, които не спазват изискванията, могат да се сдобият с близка среща с главния прокурор на щата. Законът позволява на прокуратурата да търси санкции в размер до 5000 долара за всяко нарушение.

Държавните служители формулираха новия подход като като мярка за общественото здраве, а не като забрана. Етикетите целят да информират потребителите и родителите за потенциалните рискове, свързани с продължителната употреба.

Хоул сравни подхода с предупредителните етикети, използвани върху други потребителски продукти. Тя посочи предупрежденията за тютюн, които очертават рисковете от рак, и етикетите на пластмасови опаковки, които предупреждават за опасност от задушаване за деца.


Новата мярка увеличава натиска върху някои от най-големите технологични компании в света. Законът не уточнява как платформите трябва да проектират и формулират предупрежденията. Регулаторите вероятно ще разгледат тези подробности чрез прилагане и насоки.


още от категорията

Все повече страни следват примера на Австралия за социалните медии

TechNews.bg

В ерата на социалните медии ставаме все по-асоциални

TechNews.bg

Тръмп оцени американския бизнес на TikTok на 14 мрлд. долара

TechNews.bg

Европа обмисля забрани за социални медии на деца под 16 години

TechNews.bg

Социалните мрежи преливат от 30-секундни сапунени опери

TechNews.bg

В плен на екраните: как цифровите медии влияят на тийнейджърите

TechNews.bg

Коментари