Раздадоха първите награди на Superbrands в България

На галавечеря в Шератон София Хотел Балкан представители на 69 глобални и местни марки получиха награди от президента на световната Superbrands организация Бил Колгрейв и председателя на Борда на Superbrands България Христо Друмев. Награди връчиха и Стоян Сталев, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции, който приветства гостите в началото на вечерта, Мартин Захариев и Искра Екимова – членове на Борда на Superbrands България, и мениджърът на Superbrands за България Мила Бехар.

Церемонията беше открита от Бил Колгрейв, Христо Друмев и Стоян Сталев. В продължение на час и половина оценените като Superbrands търговски марки получаваха своето заслужено признание пред многобройна публика от бизнесмени, официални гости, посланици и гости от чужбина.
Включените в книгата на Superbrands брандове получиха правото на участие в престижното издание след регламентиран процес на селекция и двустранно оценяване: от независимо експертно жури – Борда на Superbrands, чийто председател е генералният директор на НДК г-н Христо Друмев, а от миналата година – и чрез гласуване на потребителите за любимите им марки в Интернет. Любопитен факт е, че българската публика беше една от първите в света, която имаше възможността да гласува в Интернет от старта на проекта до сега.
Луксозният широкоформатен каталог представя историята, пътя на успеха и съвременните постижения на 69 от най-силните брандове в България в сферата на потребителските стоки и услуги. Проектът е част от глобалната програма Superbrands, която е фокусирана в отличаването и популяризирането на изключителните търговски марки (глобални и местни), опериращи в рамките на националния пазар. Авторитетните издания Superbrands са своеобразна енциклопедия на най-забележителните търговски марки, известна на Запад като Библията на супербрандовете.
“България е 60-ата страна, в която стартира програма на Superbrands, и това става в момент, когато центърът на икономическата мощ в Европа се премества на изток. Присъединяването към ЕС е признание, а не причина за тази промяна. Има една марка, на която трябва да отдадем особено голямо признание днес, защото за всички нас тя е по-важна и по-ценна от другите марки – това е марката България”, каза Бил Колгрейв, президент на световната Superbrands организация.
“Чудесно е, че толкова много български марки станаха част от общността на Superbrands. Появата на книгата става в изключителен за страната ни момент, когато е важно да работим усилено за успеха на стоките и услугите с надпис Made in Bulgaria”, добави председателят на Борда на Superbrands България Христо Друмев.
Търговските марки, които участват в изданието, получават правото да използват специалния символ Superbrands 2007 върху опаковките на продуктите и в рекламните и ПР форми и послания на бранда. Мениджмънтът на компаниите, притежаващи оценените като супербранд търговски марки, ще има специален достъп до глобалния сайт на организацията и възможност за постоянен обмен на контакти и актуална информация с потенциални партньори, инвеститори, световни експерти по маркетинг.
Най-силните марки на българския пазар, включени в първото издание на superbrands българия 2006 – 2007:

Coca-cola
Dir.bg
Petrol
Mtel
Flirt
Philips
24 часа
Grand Hotel Sofia
Postbank
Адрес
Interlang
Prista Oil
Армеец
Johnnie Walker
Roca
Actavis
Капитал
Сачи
Airwaves
Кен
Shell
American Express
Kamenitza
Sheraton
Бонус
Леки
Smirnoff
ВВВ
Мастика “Пещера”
Тандем
Black Ram
Мениджър
Тема
British Airways
M3 Communications Group, Inc.
Technopolis
Btv
Mercedes-Benz
Telish
Bustard
Monbat
Todoroff
BusinessWeek Bulgaria
На баба
Tommi
Верея
НДК
Tuborg
Ciela
НетИнфо.БГ
Vidima
Citroen
Nokia
Winterfresh
Дневен Труд
Овергаз
Шуменско
Дневник
Orbit
 
Danone
Oriflame
 
Darik
Пари
 
Denyl
Перелик
 
Deroni
Пещерска Гроздова
 
DHL
Първа инвестиционна банка
 

 

Глобалната организация Superbrands и управляваната от нея едноименна програма са създадени във Великобритания преди десет години. Оттогава до днес тя разширява своята дейност – вече в 60 страни, затвърждавайки авторитета си на независим арбитър в брандинга, който работи активно с повече от 3000 водещи търговски марки по света, както и с най-ярките имена в маркетинга, бизнеса и обществения живот.

Коментар