В кризисна ситуация едно от първите действия на повечето хора е да прегледат резултатите в Google по тематично запитване. British Petrolеum се възползва именно от този факт, в опит да намали негативния ефект върху имиджа си, в резултат на аварията в Мексиканския залив, довела до огромен нефтен разлив.
BP изкупи от Google и Yahoo правата върху фрази за търсене в интернет, свързани с разлив на нефт. Това е банален и прост тактически ход, коментират от консултантската компания APCO Worldwide пред CNN.
Вече месеци наред BP се занимава с ликвидиране на последиците от нефтения инцидент. Сега компанията притежава правата върху търсения от рода на "oil spill", "oil spill claims" и др. Според официалната информация от BP, целта на тази акция е да помогне на пострадалите най-бързо да намерят необходимите източници на информация и необходимите хора.
При търсене по "oil spill", Google и Yahoo генерират милиони резултати, но на първо място ще бъде връзката към страница от сайта на BP под наслов "Gulf of Mexico response" – на нея се разказва за усилията на компанията по ликвидиране на последствията от инцидента.
При търсене от България по думата "oil spill" (нефтен разлив) обаче страницата на BP не е фаворизирана. На първо място излиза определението на "oil spill" в Уикипедия.