„Звезден клас” прави контролно по грамотност

Маратон по правопис на открито организират на 20 юни телекомът и образователният портал. Така кампанията „Бъди грамотен” излиза извън училищата, за да тества грамотността на софиянци и гостите на столицата.

„Звезден клас” също ще се включи в инициативата. Тест по правопис ще решават любими български изпълнители, сред които се очакват Деси Добрева, Миро, Deep Zone Project и Йоана. Част от „звездния клас” ще станат още обичаните водещи на БГ Радио от сутрешния блок „Стартер”, Лора от „Без калории” и Гери от „На път за вкъщи”. Популярните лица на „По света и у нас” Добрина Чешмеджиева, Спас Кьосев и Надя Обретенова също ще се присъдинят към звездната група.

Откритите сесии по грамотност ще започнат от 10 часа сутринта и ще продължат до 18 часа. Всеки, който желае, може да провери до каква степен владее родния си език на три специално обособени места в столицата – входа на Борисовата градина откъм Орлов мост, централния вход на Южния парк и откритото пространство пред НДК.

Тестовете ще бъдат проверявани на място и всички участници веднага ще разберат как са се справили. Участниците, които се представят безупречно, ще получат поощрителни награди от организаторите.

М-Тел подкрепя Националната кампания „Бъди грамотен” като част от социалните инициативи на телекома през 2010 година. Техен акцент тази година са образованието, грамотността и съхраняването на родния език.

Над 4000 ученици от цяла България се включиха в „Бъди грамотен” от старта на инициативата. Целта на кампанията е да поощри доброто владеене на българския език чрез интерактивни тестове по правопис. Към момента в цялата страна са проведени 36 състезания, като над 800 деца с отлични резултати бяха наградени от М-Тел.

Инициативата прехвърли и границите на България – по време на Шестата световна среща на българските медии във Виена „Бъди грамотен” провери грамотността на децата от българско-австрийското училище за занимания в свободното време „Св. св. Кирил и Методий”. От 69 ученици, участвали в състезанието, 11 попълниха теста безупречно, а 15 допуснаха едва две грешки. Над 50 представители на български медии, които работят в различни страни по света, станаха посланици на инициативата и получиха от М-Тел комплекти с тестове по грамотност за различни възрастови групи с апела да ги предадат на българските училища в съответните държави.

Медийни партньори на инициативата са БГ Радио и телевизия City.

Коментар