Ще защитават по-ефективно правата на потребителите

По-ефективна защита на интересите на потребителите в България цели подписано днес споразумение между Сдружението за електронни комуникации (СЕК) и Комисията за защита на потребителите (КЗП). Двете организации ще си партнират също в надзора на пазара и при постъпване на сигнали, жалби и рекламации.
“Една от основните цели на Сдружението за електронни комуникации е създаване на условия за открит и конкурентен телекомуникационен пазар в България. С общите усилия на членовете на СЕК и Комисията за защита на потребителите ще можем да осигурим навременна и адекватна подкрепа на българските потребители”, каза Теодор Захов, председател на Управителния съвет на СЕК.
СЕК и КЗП ще си сътрудничат чрез взаимно предоставяне на експерти, вкл. и в работни групи за разглеждане на проблеми, свързани с пазара на стоки и услуги. Експертите ще дават становища по конкретни казуси във връзка с постъпили сигнали и жалби от потребители.
Като представител на алтернативните телеком компании в страната СЕК съдейства за развитие на свободната конкуренция в телекомуникационния пазар и либерализация на сектора в страната. По този начин сдружението допринася за ефективна защита на интересите на потребителите и подобряване на телекомуникацинните услуги, посочиха от СЕК. 
Със сключването на споразумението КЗП, с председател Дамян Лазаров, поема ангажимент да оказва съдействие на СЕК чрез предоставяне на съществуваща информация и становища по тълкуване на разпоредби на Закона за защита на потребителя. СЕК, от своя страна, ще сътрудничи на КЗП в предоставяне на съгласувано мнение на членовете си по проекти на нормативни актове, в случай, че бъдат поискани от Комисията.
Двете организации ще си партнират още и в провеждане на съвместни мероприятия, както и при отпечатване и разпространение на издания по проблеми в обсега на тяхната дейност.

Коментар