София, 29 юли 2010 г. – HP обяви сключването на 4-годишен договор с Е.ОН България за управление на печатната среда във всички офиси на компанията в България. Това партньорство ще помогне на Е.ОН – една от водещите компании на българския енергиен пазар – напълно да автоматизира и подобри възможностите за употреба на изображения и печат. Е.ОН значително ще намали времето, разходите и ефекта върху околната среда, свързани с печата в цялата компания.
Подразделението на HP “Решения за печат” (Imaging & Printing Group, IPG) управлява всички аспекти на печатна среда в офисите на Е.ОН България – от доставката на хардуер и софтуер за управление до поддръжка и автоматична доставка на консумативи.
В тясно сътрудничество, посредством водещите технологии за печат на HP, двете компании разработиха адаптиран към нуждите на клиента поток на работните процеси. Той е комбиниран със стандартния софтуер за управление на печатащата инфраструктура HP Web Jetadmin и HP Universal Print Driver (UPD), които позволяват на клиентите да изградят централизирана политика на печат. Тази политика е насочена към увеличаването на процента листове, отпечатани двустранно, както и към ограничаването на цветния печат само до случаите, в които наистина е необходим. Очаква се този нов подход да намали броя на страниците, отпечатани в цвят с над 50%, а използването на хартия – с 30-40%. Като се има предвид, че преди MPS услугите в E.OН са отпечатвани над 3,7 млн. страници годишно, се очакват както значителни финансови спестявания, така и положителен ефект върху околната среда.
Мащабируеми и гъвкави услуги за аутсорсинг на печата
4-годишният договор за Аутсорсинг на печатни услуги (MPS) е част от глобално споразумение между HP IPG и E.OН, подписано през май 2009 г. То включва всички държави, в които енергийната компания оперира. Очаква се MPS услугите на HP да осигурят на компанията между 20-25% намаляване на разходите за печат и едновременно да подобрят качеството, функционалността, контрола и да увеличат времето, през което принтерите са в изправност.
Партньорството на двете компании в България започва в средата на декември 2009 г., с подписване на местно споразумение. Същинската работа по въвеждането на MPS започна на 15 януари 2010 г. с фазата „Проучване и проектиране”. Окончателният дизайн на бъдещото разположение на печатните устройства е приет от клиента на 10 февруари 2010 г. След този момент цялостното въвеждане на MPS отнема само 2 месеца и услугата работи напълно от средата на месец април 2010 г.
HP предоставя на E.OН България услуга. На практика енергийната компания не притежава принтерите като активи. Всички устройства са собственост на HP, a клиентът заплаща за услугата „Печат”. HP управлява печатната среда във всичките 14 офиса на Е.ОН в 10 града на България, в които работят повече от 2100 служители.
Едно от основните предимства за клиента е, че заплаща месечна такса за цялостното MPS обслужване. Тя покрива всичко – от доставката/инсталацията на нов хардуер и неговата поддръжка до автоматизираната доставка на консумативи, следенето на устройствата от разстояние и предоставянето на подробни отчети относно броя отпечатани страници. Следят се също нивата на натоварване на отделните машини, местенето, изваждането и добавянето на устройства от проекта, с цел поддържане на оптималното разположение на устройствата и гарантиране минимални разходи за клиента. По този начин клиентът получава изключителна прозрачност на направените разходи за печат, което е и изключително удобен инструмент при планирането на бюджета за следващата година.
Управление на средата за увеличаване на прозрачността и за вземане на по-добри бизнес решения
С наличната по-пълна информация E.OН България вече ще може да контролира IT разходите си. Компанията има достъп до HP Service Portal, от, където може да получава в реално време сложни персонализирани справки и доклади за състоянието на устройствата и тяхната употреба.
Всички устройства в E.OН са свързани с корпоративната мрежа и са под постоянно дистанционно наблюдение (Remote Monitoring) – услуга, базирана на възможностите на Web Jetadmin. Чрез нея се проследява поведението на принтерите, тяхното състояние и нивата на консумативите. Тя позволява на HP да реагира проактивно, за да се избегнат евентуални проблеми с работата на устройствата или изчерпване на тонерите им.
Консумативите също се поръчват автоматично от HP и се доставят в рамките на 48 часа от получаването на сигнал за намаляване на тонера в HP Service Portal. Освен за консумативите технологичната компания отговаря и за поддръжката на всички устройства. HP е длъжна да ремонтира всеки повреден принтер до 48 часа след изпращане на информацията за наличие на проблем. Въпреки това според оценки на компанията в 90% от случаите устройството ще бъде поправено в рамките на 24 часа.
Оптимизация на устройствата
Като част от договора HP оптимизира броя и вида на печатащите устройства в 13-те офиса на E.OН и в централата на компанията във Варна. По време на „Проучването” на съществуващата печатна инфраструктура HP открива 275 устройства от 91 различни модела на 10 производителя. След като взима предвид всички особености, събрани по време на обхода из офисите на клиента и проведените интервюта с ключовите потребители, HP разработва нов план за разпределение и инсталира 132 едно- и многофункционални HP принтера от 10 модела, за да подпомогне инициативите на компанията за намаляване на разходите и увеличаване на ефективността.
Стандартизирането ще уеднакви възможностите за печат, сканиране, копиране и факс за всички служители на Е.ОН, като същевременно ще подобри нивата на използване на устройствата.
Николай Димитров, Генерален мениджър „Решения за печат” HP България, описва сделката като истинско местно постижение. За HP това е първият подобен проект в България, а целият процес по въвеждането на услугата е осъществен без закъснения и без нарушаване на работния процес за служителите на E.OН.
“При внедряването на MPS беше прекъсната работата само на няколко служители на Е.ОН, при това за не повече от 15-20 мин. Това е времето необходимо за включване на принтера в корпоративната мрежа и провеждане на кратко обучение за това как да се смени тонера и да се добави хартия, как се управлява устройството, как да се използват различните му функции като сканиране към е-маil адрес, изпращане на факс и т.н.
Минималното прекъсване на работата в компанията стана възможно чрез предварително дистанционно конфигуриране на устройствата и задаването на централни предварително определени настройки. Благодарение на този процес, на място нашите специалисти трябваше само да включат принтерите и да ги свържат в корпоративната мрежа”, коментира Димитров.
С грижа за околната среда
Като MPS клиент, E.OН става част от програмата HP „Партньори на планетата” за събиране на празните тонери и тяхното рециклиране. Това е задължителна услуга за всички MPS клиенти по света, допринасяща и за ангажиментите към околната среда както на HP, така и на нейните клиенти. Програмата на HP „Партньори на планетата” е безплатна услуга, която гарантира, че нито един тонер или касета, използвани от клиента, няма да достигне сметищата. Вместо това всеки използван консуматив ще бъде рециклиран и материалите от него ще бъдат използвани за производството на нови консумативи или на хардуер.