Център за данни Daticum навърши две години

През юли българският център за данни Daticum, който е част от Сирма Груп, навърши две години от създаването си. През този период комплексът, който е единственият у нас, покрил изискванията на най-високото четвърто ниво на стандарта за категоризация TIA-942, е подписал 61 договора с клиенти. Сред тях се открояват имената на американската компания Synergy Sports Technology, която обработва данните за срещите от NBA, мрежовият гигант Сиско Системс, френският доставчик на електронни фактури B-Process, националната телевизия bTV, SEP Bulgaria и др. За две години работа са заети 50% от капацитета на центъра.

„Като най-голямо постижение през тези две години можем да посочим факта, че през целия период Daticum е функционирал без нито една секунда прекъсване на работата. Този успех се дължи преди всичко на стремежа ни да създадем център за данни, работещ по най-добрите международни стандарти за сигурност, надеждност и управление на риска. Ние непрекъснато инвестираме в нови технологии, подобряващи работата на центъра и след две години безпроблемно функциониране, можем да кажем, че се движим в правилната посока. Същевременно успешното ни развитие до сега ни прави още по-отговорни и внимателни, защото позитивният имидж носи със себе си и задължения“ – споделя Росен Маринов, управител на Daticum.

През двете години на своето съществуване център за данни Daticum се превърна и в пример за това как една българска компания може да се възползва от развитието на информационните технологии, за да се превърне в глобален играч. Днес в разположения в София център се съхраняват данните на голям брой чуждестранни клиенти, включително статистическата информация за срещите от Националната баскетболна лига на САЩ, както и тази на редица водещи в своите браншове компании. Росен Маринов е убеден, че бъдещето на българските центрове за данни преминава през налагането им като играчи на международния пазар и очаква компанията му да се развива още по-силно в тази насока.

Коментар