Чака се бум в продажбите на 3D телевизори

Анализатори прогнозират рязък скок в продажбите на телевизори с 3D възможности. В периода от 2010 до 2014 година продажбите ще нараснат от 3,4 милиона броя до 49,2 милиона, което е 12,6 пъти, според DisplaySearch.

Съществено ще нарасне делът на 3D моделите в общия брой продадени телевизори – от 5% сега до 37% през 2014 г.

Аналитизаторите обясняват очаквания фурор на новата технология с нейния бърз старт. Всички големи производители – Samsung, Panasonic, LG и Sony – се включиха в играта. Към момента на пазара се предлагат 3D модели в целия актуален спектър от диагонали на екрана – от 40 до 63 инча.

Мнозина експерти сравняват пускането на 3D телевизори с началото на LED вълната. Първоначално подобни екрани предложи Samsung, в след това и всички други основни производители атакуваха новия сегмент.

Пречка за още по-бързо навлизане на 3D телевизорите в момента е липсата на достатъчно 3D съдържание, докато при LED подобен проблем не съществуваше – технологията просто подобри качеството на изображението.

Спиращ фактор за 3D е и нуждата от използване на специални стерео очила. Изследване сред японските потребители показва, че очилата са основна причина за отказ от покупка на 3D телевизор.

Коментар