Стартира конкурс на ЕС за млади преводачи

Средните училища, които желаят да запишат ученици за участие в конкурса на ЕС за млади преводачи за 2010 г., от днес имат възможност да го направят на предвидения за тази цел уеб сайт на Комисията. Срокът за записване за конкурса, наречен „Juvenes Translatores“ (на латински – „млади преводачи“), приключва на 20 октомври.

Формулярът за участие е достъпен онлайн на всички официални езици на ЕС. Конкурсът ще се проведе на 23 ноември по едно и също време във всички избрани училища и в него могат да участват ученици, родени през 1993 г.

Общият брой на училищата, които могат да участват, тази година бе увеличен от 690 на над 750 в отговор на големия интерес след началото на конкурса през 2007 г. Броят на избраните училища от всяка държава-членка ще е равен на броя на местата, които съответната страна ще има в Европейския парламент през 2014 г. – за България те са 18.

Ако някоя от държавите-членки надвиши своята квота, Комисията ще определи по метода на случайния подбор кои училища ще могат да участват.

Конкурсът е отворен за всички средношколци, родени през 1993 г., като избраните училища ще бъдат приканени да запишат максимум петима ученици. Допускат се до участие ученици от всяка националност, при условие че са записани в училище, намиращо се в държава-членка на ЕС. Те могат да изберат езика от който и на който ще превеждат измежду всички 23 официални езика на ЕС.

Конкурсът ще се проведе по едно и също време във всички избрани училища и под техен надзор. Участниците ще имат на разположение два часа, за да преведат текст, който Комисията ще изпрати на училищата малко преди началото на конкурса. Разрешено е използването на речници, но не и на електронни устройства.

След конкурса преводите ще бъдат оценени от преводачи на Комисията и победителите ще бъдат поканени в Брюксел през пролетта на 2011 г. на церемонията по награждаване, чийто домакин ще бъде комисар Андрула Василиу. По време на пътуването победителите ще могат да се срещнат и с преводачи, работещи към институциите на ЕС.

Коментар