Facebook отвръща на Грийнпийс за въглищата

Facebook отговори на атаката на Грийнпийс срещу плановете на ИТ фирмата за новия й център за данни в Орегон. Facebook обяви, че най-новият й ЦоД ще бъде същински модел за енергийна ефективност, въпреки всички обвинения на еко-организацията.

Преди броени дни Грийнпийс започна кампания срещу Facebook за оказване на натиск с цел да спре използването на електричество от въглищни електроцентрали. В сряда изпълнителният директор на “Грийнпийс” Куми Найдоо изпрати писмо до основателя на Facebook Марк Зукърберг с предупреждение, че компанията рискува репутацията си и финансовото си състояние, ако не вземе предвид въздействието върху околната среда от своите действия.

Притесненията на екологичната група относно Facebook и нейния нов голям център за данни в Принвил, Орегон, са свързани с това, че съоръжението ще бъде два пъти по-голямо от очакванията и ще работи с „електроенергиен микс, в който непропорционално силно присъстват въглища, най-големият източник на глобалното затопляне“.

В четвъртък директорът на Facebook по политиката по комуникациите Бари Шнит отговори, като каза, че планираният център за данни е избран с особено внимание върху енергийната ефективност. Шнит отбеляза, че Facebook, както и всяка друга компания, не упражнява контрол върху горивото-източник за своята електроенергия.

Вярно е, че 58 процента от електроенергията в региона се добива чрез въглища, в сравнение с 50% средно за страната, каза Шнит, но от друга страна мястото за новия ЦоД е избрано заради умерения си климат, който позволява на Facebook да използва по-ефективни охладители, а не на традиционните електрически климатици, вечно гладни за ток. Те представляват един от основните консуматори на електроенергия.

Също така чрез консолидиране на едно място, вместо наемане на пространства на различни места, Facebook може да проектира центъра за максимална ефективност. Шнит каза, че съоръжението в Орегон ще има рейтинг за ефективност на използваната енергия от 1.15, далеч под средните стойности за индустрията. Google, която се счита за лидер в това отношение, за последния месец имаше рейтинг около 1,17.

„Ние истински вярваме, че най-добрият начин да се намали въздействието ни върху околната среда е да се съсредоточим върху ефективността,“ пише Шнит.

Google, Facebook, Yahoo и други ИТ компании инвестират милиарди долари за изграждане на центрове за данни, които трябва да посрещнат нарастващото търсене на уеб услуги. Като се има предвид, че енергията си е един разход за тях, тези уеб фирми имат сериозна финансова мотивация да използват колкото се може по-малко електроенергия. Това, както и нарастващите екологични проблеми, доведоха до проекти, които оптимизират охлаждането, което традиционно консумира около половината от енергията, използвана в центрове за данни.

Коментар