Facebook не подготвя собствена марка смартфон, оповести компанията в отговор на публикация в една щатска медия през уикенда за плановете на социалната мрежа за собствен модел смартфон. Но дали мълвата наистина е невярна?
Статията, първоначално появила се в TechCrunch, не е вярна, настояват от Facebook. "Историята на TechCrunch не е коректна. Facebook не готви пускането на телефон", заяви говорителят на Facebook Джейми Шопфлин. "Нашият подход винаги е бил да правим телефоните и приложенията по-социални. Текущите проекти включват всичко от HTML5 версия на сайта … до задълбочаване на интеграцията с някои производители.”
Оригиналът на публикацията събуди много интерес, тъй като се твърдеше, че Джо Хюит и Матю Папакипос стоят зад Facebook-брандирания телефон. Хюит е участвал в разработването на iPhone приложение на Facebook, а Папакипос е участвал в разработването на Google Chrome.
Историята бе посрещната с известен скептицизъм, като много наблюдатели и анализатори припомниха проекта Nexus One на Google, в който гигант поръча хардуер от тайванската HTC и гопредложи на пазара само чрез своя интернет магазин и магазините T-Mobile.
Всичо това обаче не означава, че е дошъл краят на историята, настояват анализаторите. Макар Facebook да отрича подобен проект, компанията има интерес да го реализира. Когато една уеб услуга твърди, че има 500 милиона потребители и мобилният интернет доминира в технология за използване на тази услуга, пресечната точка между двете технологични тенденции е именно там – в собствения смартфон.