Много играчи, малко клиенти на ERP пазара у нас

Бизнесът със софтуер за управление и планиране в България чака с оптимизъм 2011 година. Пазарът се пренарежда след две трудни години, показват резултатите от най-новото годишно изследване "ICT Markets Bulgaria 2010" на независимата анализаторска агенция CBN Pannoff & Stoytcheff.

Много играчи, малко клиенти – това е картинката в ERP сегмента. Приблизително 70 компании се борят за клиенти на пазар, доминиран от продуктите на четири световни софтуерни компании – Microsoft, SAP, Infor и Oracle, сочи анализът на CBN.  

Системи за управление на бизнеса има внедрени в 57 икономически сектора. Най-голямо е проникването в хранителната индустрия, машиностроенето и химията, а най-малко в отбранителната, обувната и хартиената индустрии.

Анализът на CBN сочи също, че потенциалните клиенти за ERP системи надхвърлят 1500 фирми, като тези в първите три сектора по брой надхвърлят 500.

Единадесет от общо над 60 интегратори държат първи места по брой внедрявания на ERP във водещите 25 индустрии.

Прогнозата на CBN за 2010 е за поредната трудна година за този сегмент. Агенцията очаква броят на нови клиенти да се върне на нивата от преди 6-7 години, което ще направи трудно задържането в бизнеса на всички интегратори, а при други се очаква сериозен спад в приходите.

Маркетингът на не малка част от участниците продължава да се разминава драстично с очакванията и възможностите на пазара, което също е един от основните спиращи фактори за бизнеса.

CBN очаква през 2011 година бизнесът с ERP да се върне отново на територията на позитивните резултати. Анализ, планиране и подготовка за следващата година обаче следва да се случат до края на тази, за да е успешна 2011, посъветваха анализаторите.

Коментар