Пловдивският панаир започна с бизнес послание

Близо 1600 фирми от 41 държави представят продуктите си на започналия днес Международен технически панаир в Пловдив. След антикризисната програма, насочена към подпомагане на фирмите с гъвкави цени и услуги за тяхното по-добро представяне, Националният изложбен център променя и своята инвестиционна политика.

„През предишните години обновихме базата, сега ще влагаме средства в подобряване на маркетинга и най-вече в това да съберем изложителите с техни бъдещи клиенти”, обясни Богомил Бонев – изпълнителeн директор на Международен панаир.

„Изложенията не са МОЛ за покупки, а място за контакти по формулата „Бизнесът среща бизнеса“, добави той. Началото на тази тенденция бе сложено на Пролетния панаир и ще се развива във всички прояви.

В деловата програма са включени 64 прояви в различни области. Сред новостите е премиерата  на автомобила „Корандо“ на компанията „Санг Йонг“. Той ще бъде показан за първи път в света на „Автосалон Пловдив“, съобщи Стефан Хаджиниколов, изпълнителен директор на ААП, която е съорганизатор на проявата заедно с панаира.

Заради кризата не се проведе автомобилното изложение в София през юни, но на панаира в Пловдив участието е много силно, с ръст от 22%. В „Автосалон Пловдив“ се включват 29 фирми вносители, които ще покажат 40 марки и 152 експоната. Рекорден е броят на премиерите – 33. Европейски дебют ще направи луксозният модел R 350 на „Мерцедес“. Хаджиниколов очаква спадът на автомобилния пазар да бъде минимален през тази година, а през 2011-а да спре.

Посетителите ще видят и продукт, който е носител на приза „Най-иновативна технология“ от изложението в Лас Вегас, САЩ. Това е система за фотогравиране, която дава възможност графични изображения и снимки да се пренасят трайно върху бетонови фасади. Според експерти, технологията открива нови хоризонти пред архитектурата в областта на външното оформление на сградите.

Дизелов маневрен локомотив, който се движи без машинист, е една от европейските новости на Есенния панаир в Пловдив. Той се управлява с дистанционно и може да работи в опасна или вредна среда, където присъствието на хора е недопустимо. Според създателите на локомотива, неговото предимство е по-ниската себестойност, което го прави „антикризисна инвестиция“.

Изделията, които ще направят своята премиера на ЕСЕН 2010, също са ориентирани към намаляване на разходите на пари и енергия. Те са общо 40. Един от примерите е пиролизен котел за икономично и екологично отопление на големи битови и индустриални помещения.

Друга новост е зарядно устройство за GSM-и спестява до 30% от консумацията на енергия и може да се използва при 7 марки мобилни телефони.

Сред атрактивните експонати ще бъдат и автоматични паркинг системи, с които върху площ за една кола може да бъдат разположени  две и повече, като се използват схеми за паркиране от две до над 10 нива. Те се прилагат в надземни, подземни и комбинирани паркинги.

Новост са и строителните блокчета, плочи и подови замазки от нов вид  бетон, направен от полистирол, цимент, вода и специални добавки. Този материал осигурява по-добра топлоизолация, безопасност, устойчивост и дългосрочни икономически ползи, твърдят от фирмата производител.

Експонатите ще бъдат разположени в 11 палати и откритите площи около тях. Посетителите ще могат да разгледат щандовете всеки ден от 9 до 18 ч, а на 2 октомври – до 14 часа. Билетите са по 6 лв., за инвалиди, пенсионери и ученици – по 4 лв., а пропуск за цялото време на изложението струва 18 лева.

Коментар