Световният технологичен лидер Samsung Electronics стартира кампания срещу рака на гърдата в България съвместно с фондация „Утре за всеки”.
В периода 25 октомври – 25 ноември 2010 г. ще бъдат заделяни по 1 лв. от всеки продаден мобилен телефон, фотокамера и фотоапарат. В края на периода събраната сума ще бъде дарена на партньорската фондация за довършване на центъра за рехабилитация „Алекса” и за покриване на нуждите на жени, пострадали от болестта.
Всеки ден в Европа 1 096 жени получават диагноза „рак на гърдата”.
„Като световна марка, ние имаме силно международно присъствие и е жизнено важно да използваме това преимущество, за да подкрепяме работата на европейските организации за борба с рака на гърдата. Тази година продължаваме с инициативата, чиято цел е да достигне до всички жени от цяла Европа и по този начин да се бори с болестта като набляга на превенцията и подкрепата след преживяното заболяване”, заявява Sang Heung Shin, президент и главен изпълнителен директор на Samsung Electronics Европа.
Инициативата на Samsung против рака на гърдата се казва „Повече от разговор” (More than talk), защото в хода на дългосрочната кампания ще бъдат предприети конкретни действия, които да доведат до облекчаване на физическото и психическо състояние на жените, преживели болестта.
На европейско ниво главната цел на More Than Talk е повишаване на осведомеността за болестта, наречена рак на гърдата. В Европа над 400 000 жени ежегодно установяват, че са болни от рак на гърдата. Чрез Facebook, YouTube, Flickr и Twitter, Samsung More Than Talk цели да достигне до възможно най-много жени от цяла Европа.
Българската кампания може да бъде проследена във facebook страницата на кампанията – Samsung More Than Talk BG. Там ще бъде публикувана актуална информация. Там е и мястото, на което можем да изразим подкрепата си към жените, засегнати от болестта.
Опитите на Samsung в тази насока започнаха пред 2006 г. в Холандия. Оттогава Samsung са дарили общо 6.4 милиона долара на различни европейски организации, предоставяйки ключово важна подкрепа за повишаване на познаваемостта на проблема, превенция и набиране на средства. Тази година Samsung проведе кампания в общо 25 европейски страни.