АЗ печатът прави бизнеса по-конкурентен

Печатът в А3 формат придава на бизнеса по-конкурентен вид и прави така, че малките компании да изглеждат по-големи. Това сочат резултатите от проучване, извършено от водещи европейски психолози в областта на човешкото поведение по поръчка на Brother.

Екипът на проф. Ричард Уайзман е провел контролирани експерименти, изучаващи различни бизнес групи и въздействието върху тях на документите, които разпечатват. Уайзман анализира различни гледни точки на участниците чрез серия от къси филмчета, които показват бизнесмени, презентиращи в рамките на 60 секунди фиктивен нов продукт или услуга.

Целта на теста е да се определи степента на въздействие, която има презентаторът, без никакви рекламни средства, в сравнение с  впечатлението, което оставя, ползвайки А4 и А3 промоционални материали. Всеки участник избира само един клип, който смята за най-добър и въздействащ, съответно – само един презентатор, независимо дали е без рекламни материали или такъв с А4 или А3 постер.

Резултатите показват, че в реална ситуация хората са с 18% по-склонни да купят продукт или услуга от фирма, ползваща маркетинг материали формат А3 в сравнение с такава, ползваща формат А4 или никакви материали.

Проучването показва също, че компаниите, използващи визуалния ефект на А3 формата, са с 21% по-успешни, с 13% по-професионални и с 12% по-големи, в сравнение с тези, които ползват А4 формат.

"Резултатите са впечатляващи и доказват, че в рамките на няколко секунди на базата на рекламните материали, които виждат, хората взимат важни решения за дадена компания. Може би без да подозират, хората асоциират по-големите печатни рекламни материали с по-успешни компании, и така са много по-добре настроени и искат да правят бизнес с такива фирми", казва проф. Уайзман, автор на няколко международни бестселъра.

В сегашната икономическа ситуация, по-малките фирми оптимизират разходите като правят сами рекламни си материали и разпечатки в по-голям формат, без да разчитат на външни изпълнители.

“Проучването ясно показва, че използването на разпечатки в А3 формат помага на фирмите да имат по-голямо въздействие върху клиентите и е интересно да се види, че 141% по-голям печат може да направи самия бизнес да изглежда по-голям в техните очи”, коментира Ивайло Апостолов, мениджър на Brother България.  

Развитието в технологиите вече позволява мастилено-струйният печат във формат А3 да стане достъпен за малкия и среден бизнес. Винаги ще има нужда и от печат в стандартен А4 формат, но в една конкурентна среда А3 форматът дава нужния професионализъм, посочиха от офиса на японската компания у нас.

Коментар