10% ръст на дигиталния пазар в България

10% е очакваният ръст на инвестициите в интернет реклама и маркетинг през 2010 г. Пазарът ще достигне брутен размер от 40 милиона лева, обяви Пламен Русев, председател на е-Академия, при откриване на изложението Webit.

Макар и малък, на фона на спадащите обеми за традиционна реклама, този ръст показва потенциала на пазара, който тепърва ще се развива, допълни Русев.

Рекламодателите в България отделят само 5% от маркетинг бюджетите си за дигитална комуникация, което е два пъти по-малко от бюджетите, които отделят компаниите в Централна Европа и 5 пъти по-малко от Великобритания, където дигиталната реклама е първа в маркетинговия микс с 25% от общите маркетинг и рекламни бюджети, сочи анализът.

Маркетинг специалистите следва да поемат повече рискове, за да започнат да откриват изключителния потенциал на интернет рекламата и маркетинг. За това, разбира са, е необходимо правилно и планирано обучение на пазара, каза Ален Йоро – президент на IAB Europe.

Дигиталния маркетинг е маркетингът на 21 век. Над 50% от населението на България е онлайн, а в големите градове – до 65%. Ако една фирма не е активна онлайн, тя все едно не е на пазара за една не малка група потребители, каза Русев.

„За някой стоки и услуги можем спокойно да твърдим, че над 20% от потребителите им могат да бъдат достигнати основно онлайн. За всеки бизнес, особено в условия на криза, загубата на 20% клиенти би било сериозна заплаха”, каза още почетният посланик на Webit.

Междувременно, най-големите световни агенции за маркетинг и реклама създават обща структура за дигиталната индустрия в региона на Централна и Източна Европа. Учредители на Webit Ambassadors Honorary Board са президентите на IAB Europe (над 5000 члена, сред които Google, Yahoo! и Microsoft Advertising), Европейската Асоциация на Комуникационните агенции (обединяваща рекламните агенции в Европа), Световната Мобайл маркетинг Асоциация и е-Академия.

Програмата на Webit Ambassadors предстои да бъде обявена. Основен акцент в нея ще бъде обучението на пазарите и създаването на подготвени дигитални маркетинг и рекламни професионалисти.

Коментар