Лондон, 28 октомври 2010: Sony Computer Entertainment представя виртуален състезателен автомобил, изграден на базата на съвсем реални съвременни технологии. Red Bull X1 е прототип на автомобил, в който липсват ограниченията налагани на състезателните автомобили от съществуващите регламенти. X1 e изграден от Polyphony Digital в сътрудничество с лидера в автомобилните конструкции Red Bull Racing и експерта по аеродинамика и дизайн на състезателни автомобили Ейдриън Нюи (Adrian Newey). Резултатът е много повече от автомобил с изумително нов облик. Ако повярваме на изпълнението на тест пилота Себастиан Фетел (Sebastian Vettel) на пистата Suzuka Circuit, удоволствието от шофирането на този виртуален автомобил, изключително и само в рамките на Gran Turismo®5 за PlayStation®3, ще бъде неповторимо.
Както всички технологични шедьоври, и Red Bull X1 преминава през няколко разработки. Отправната точка е нисък едноместен автомобил със стъклен покрив и скрити колела, задвижван от двигател с принудителна индукция. Резултатът е потресаващ набор от данни; 1483 к.с. при 15 000 об/мин, максимална скорост от 400км/ч и до 6G странично ускорение (lateral G-force). Воден от страстта си да постигне мечтания автомобил, Нюи значително променя първоначалната концепция. Той предлага използването на fan car технологията – въведена и много скоро забранена от Формула 1 в края на 70-те години. Тя използва вентилатор за засмукване на въздуха под долната повърхност на автомобила, като по този начин намалява налягането на въздуха под автомобила и създава огромна сила на притискане към пътя.
Тази промяна доказва своята стойност на пистата, където традиционно бавни завои могат да бъдат преодолени със значително по-високи скорости. Новите данни показват максимално странично ускорение (lateral G-force) над 8G, което достига пределните възможности на човешкото тяло, и максимална скорост от над 450 km/h. Тези невероятни постижения са възможни благодарение на убийствената комбинация от ниското въздушно съпротивление, голямото притискане към пътя, благодарение на вентилаторите и стабилността при високи скорости, благодарение на предните и задните крила и заден дифузьор.
За дизайнерския екип последният етап от пътуването беше изпитателният тест. И тук се включи Себастиан Фетел, който още на първия тест финишира с повече от 20 секунди по-бързо от най-доброто време на пистата Suzuka Circuit.
Ейдриън Нюи, технически директор на Red Bull Racing, споделя: "Резултатите са вълнуващи. X1 е една еволюция, осигуряване на оптимална комбинация от вече тествани технологии в единен интегриран дизайн. Такива щяха да бъдат състезанията, ако не бяхме ограничени и обвързани с правила. И както Себастиан показа, това е една опустошителна скорост в съчетание с истинско управление и контрол. Днес благодарение на PlayStation®3 и Gran Turismo можем да тестваме бъдещето. "
Казунори Ямачи (Kazunori Yamauchi), президент на Polyphony Digital Inc. и създател на поредицата Gran Turismo, коментира: "X1 е съчетаването на виртуалния и реалния свят там, където ние опознаваме границите на нашите технологии и естетически сетива. Проектът Prototype X1 беше мотивиран от любопитство и страст – мощни сили, които събират най-доброто, което света може да предложи в проектирането, симулацията, технологията на състезателни автомобили и на шофиране. "
Осъществете мечтата за скорост чрез комбинацията от въображение, експертни познания и технологии. Насладете се на едно уникално съчетание на Gran Turismo и Red Bull в проекта Prototype X1.
Gran Turismo 5 ще съдържа повече от 1000 перфектно пресъздадени автомобила – от последните суперавтомобили до колите от NASCAR и WRC. Ще присъства и най-бързият автомобил в играта – и един от най-бързите излезли някога от чертожната дъска – Red Bull X1. Опитайте своя шанс да пилотирате Red Bull X1, когато Gran Turismo 5 излезе на пазара по-късно тази година.
Технически спецификации на "X1 Prototype"
Размери:
Дължина: 4.75м
Ширина: 2,18 м
Височина: 0.98 м
База: 2,9 м
Преден мост: 1.85м
Заден мост: 1,78 м
Тегло на автомобила:
Сухо тегло: 545кг
Бруто тегло: 615 кг
Двигател:
3000cc V6 битурбо двигател (Direct Injection)
Максимална мощност: 1106.0kw (1503.8ps) / 15000rpm * 1483hp
Максимален въртящ момент: 714.1Nm (72.9kgf * m) / 12000rpm
Окачване: Пълно активно окачване
Сила на притискане, генерирана от вентилаторите:
Максимална мощност 9800N (1000kgf), равна на 1.63G
Сила на притискане от скоростта на превозното средство на квадрат заради крилата/Venturi ефект:
При 100km / h: 1044.7N (106.6kgf), равен на 0.17G
При 200km / h: 4181.7N (426.7kgf), равен на 0.69G
При 300km / h: 9412.9N (960.5kgf), равен на 1.56G
При 400km / h: 16732.5N (1707.4kgf), равен на 2.78G
Изчислено ускорение G в завой при скорост 300km/h:
Общо натоварване на гумите: Еквивалентно на 4.19G (= гравитация 1.00G + въздушен натиск от вентилаторите 1.63G + въздушен натиск от крило 1.56G)
Коефициент на триене на гуми: μ = 1.97 (baseμ = 2.16, модел изчислява ефективността при високо натоварване на 91,5%)
Странично натоварване G, което могат да поемат гумите: 8.25G (4.19 * 1.97)
Ускорение:
0-60mph: 1.4sec
0-120mph: 2.8sec
0-200mph: 6.1sec
Максимална скорост: над 280 mph (450km / h)
Максимално странично ускорение при 300km / h: 8.25G