Избират ключовите 100 е-услуги

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията организира дискусионен форум с ИТ директори от държавната администрация за реализацията на проект „Подобряване на обслужването на гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление”. Целта на дискусиите бе кои 100 от съществуващите 2000 административни услуги да бъдат избрани за реализация по електронен път.

Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от ЕС чрез Европейския социален фонд. Процесът на избор ще бъде осъществен не само с помощта на специалистите по ИТ в министерствата и агенциите, но и с представители на потребителите и на фирмите, които разработват е-услуги, стана ясно на форума.

В рамките на проекта се очаква да бъдат определени стъпките за изпълнение на всяка от услугите, ще бъдат разработени правилата за изграждане на системите, предоставящи услуги (референтни модели) на централната и общинска администрация, и ще бъде надграден порталът на електронното правителство.

По време на форума бе обявено, че ще бъде създаден Координационен съвет на ИТ директорите от централната администрация. Той ще подпомага работните групи, които ще анализират и предлагат приоритетните административни услуги.

Коментар