Тази седмица в София отвори врати първият у нас супермаркет, базиран изцяло на каси на самообслужване, част от веригата “Промаркет”. Четири каси от същия тип на IBM бяха пуснати експериментално преди половин година в един от супермакетите на веригата с помощта на фирма Мистрал Софтуер.
За изминалия период е отчетен повишен интерес от страна на клиентите и значително покачване на продажбите, в резултат на което бе пуснат и първият обект от веригата, изграден изцяло от Selfcheckout системи.
Промаркет е верига от типа „удобен градски магазин“. Броят на обектите й в столицата към момента е 24, но плановете на ръководството са в следващите няколко години те да наброяват над 100. Експанзията ще бъде концентрирана изключително в София.
Selfcheckout технологията дава няколко предимства пред стандартното пазаруване. Тя намалява разходите чрез елиминиране на ръчния процес, увеличава клиентската удовлетвореност поради по-бързия процес на разплащане и намалелите опашките пред касите, намалява също разходите по поддръжка.
Не на последно място, технологията ограничава проблема с кражбите на стоки – selfcheckout предлага концепция с измерване на стоката след маркиране, което ограничава възможността за маркиране на различна (по-евтина) стока.
По прогнозни данни, инвестицията в selfcheckout е възвръщаема в рамките на 2 до 4 години.