Отбив при продажба – само за същия вид стока

При продажбата на стоки или услуги в по-големи количества не е допустимо да се предлагат като отбив стоки или услуги, различни от продаваните, реши Комисията за защита на конкуренцията.

Даването на отстъпка под формата на стоки или услуги при закупуване на по-големи количества е обичайна практика в търговския оборот, която е от полза за предприятията и потребителите. Отбивът обаче следва да е под формата на отстъпка от продажната цена или на натурална отстъпка – допълнителни количества от стоките или услугите, смята КЗК.

Когато вместо отбив, заедно с продаваните стоки или услуги се предлага стока или услуга от друг вид, това би довело до налагане на непазарни методи за продажба, а оттам до изкривяване на пазарното търсене и увреждане интересите на конкурентите, е аргументът на Комисията.

Подобно предлагане подменя функциите на отбива като такъв и създава предпоставки за заобикаляне на закона, тъй като предлаганата стока или услуга, различна от основната, представлява всъщност добавка, която следва да бъде забранена, категорична е КЗК.

Коментар