Ще си партнираме с Китай в жп транспорта

Правителството одобри днес проект на меморандум за разбирателство за сътрудничество в областта на железопътния транспорт между България и Китай, представени съответно от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Министерството на железниците.

Областите на взаимодействие ще включват сътрудничество по отношение на евроазиатските железопътни транспортни коридори, разработване на високоефективен железопътен транспорт, както и на технологии и оборудване.

В обсега на партньорството са също модернизация на съществуващата железопътна инфраструктура, проучване и разработване на железопътни технологии, обмен на експерти за участие в технически семинари и провеждане на обучения.

Под ръководството на двамата министри ще се създаде съвместна работна група за българо-китайско сътрудничество в областта на железопътния транспорт. Тя ще ръководи изготвянето на съответните проекти в областите на взаимодействие и ще извършва необходимата координация.

Коментари по темата: „Ще си партнираме с Китай в жп транспорта”

добавете коментар...

  1. Николай Георгиев-София

    Всичко това,разбира се ,е отлично,както и предложението България да се присъедини към проекта за високоскоростна ж.п.линия от Китай до Европа по Пътя на коприната.Но най -напред в българските железници трябва сами да си помогнат,за да им се помогне и свише.Работата не опира единствено само до инфраструктурата и ж.п.возилата,а и до организацията на самите превози.В момента бързите влакове са станали като пътнически-спират на всичките гари и половината спирки. Като се прибави и техническото състояние като цяло,става ясно защо влаковете ни са най-бавни в цяла Европа.Крайно време при съставянето на разсписаният междинните престои да са съобразени с категорията на влака,а не с искания на местно ниво.В момента и влак-стрела да се докара,като го заставят да спира на всичкитрънки и глогинки край ж.п.линията-язък за влака.На всички гари и спирки трябва да спират само пътническите влакове,бързите-само на градове,а най-бързите категории/в Европа ги наричат Интерсити-само на големите градове.В БДЖ до Интерсити-влаковете се приближават само Бургас-уикенд/спира само на Пловдив и Стара Загора/ и Варна-уикенд/спира на Мездра,Плевен,Г.Оряховица и Шумен/.Тези влакове трябва да станат всекидневни,а също така да се пуснат и други такива влакове.Само в тях има смисъл тъй-наречената бизнес-класа.Влаковете-стрели са категория над Интерсити За такива влакове в нас още не сме дорасли.

  2. Валери

    БАН ще се включи ли в тази област на сътрудничество?!
    Оптимизацията аз я разбирам така, като се намали теглото на пътническите композиции с 30/49%, височината най малко с 1,5 метра, също така и челното съпротивление, да се поставят въздушни спирачки/не парашути/. Задължително трябва да се постави 3-та релса по средата на другите две за стабилизация на композицията при висока скорост. Тя е с определен профил, който ще служи хем за стабилизация също така и за спиране. На вагоните ще бъдат монтирани специални хидравлични щанги за целта, които ще се захващат за третата релса. Модернизацията е съвсем друго нещо. Това е Малев и нагоре. Китайците имат проект и за вакуумни железопътни тунели в които скоростта да достига 1К .

Коментар