Skype търси по-печеливш бизнес модел

Skype планира мащабно разширение на бизнеса си през настоящата година. Компанията за VoIP услуги ще увеличи персонала си с 50%, както и присъствието си в Силициевата долина и ще пусне редица нови, платени услуги, разкрива CEO-то Тони Бейтс в интервю за Файненшъл Таймс.

Въпреки високата познаваемост на марката Skype и популярността на услугата сред интернет потребителите, компанията все още изпитва сериозни проблеми с получаването на приходи и пускането на нови платени услуги, признава Бейтс.

През август миналата година Skype подаде заявка за първично публично предлагане на акции (IPO) с намерение да привлече $100 милиона от инвеститори. Приходите на компанията за първото полугодие на 2010 г. възлизат на $406 милиона, а печалбата е $13 милиона.

Разработчиците на Skype имат редица нови идеи, но за компанията остава проблем превръщането им в работещи услуги. Ето защо основната цел на Skype в момента е ускоряване на цикъла на разработка на нови проекти, посочва Тони Бейтс, който възнамерява да използва богатия си опит от работата в Cisco за комерсиалния успех на Skype.

Много хора в момента активно използват Skype в своята работа. Компанията планира да разшири броя на корпоративните си услуги и да увеличи приходите си от този сегмент на пазара.

Освен това, ръководството на Skype иска да запази репутацията на компанията като доставчик на най-известната интернет комуникационна услуга, като сключи редица споразумения за пускане на Skype в безжични мрежи и телевизори.

Целта на компанията е услугата Skype да има възможно най-широко разпространение на всички платформи. Тони Бейтс е уверен, че пред Skype няма никакви препятствия за покриване на цялата планета и увеличаване на броя на потребителите до един милиард.

Коментар