Близо 1/4 от домовете у нас имат компютър

Делът на домакинствата у нас, които имат персонален компютър, в това число лаптоп и палмтоп, е нараснал до 22,6% през 2006 година, показват резултатите от изследване на НСИ.
Все повече домакинства се възползват от широкото разнообразие на предлаганите услуги от Интернет доставчиците в България, като 17,0% са посочили, че имат достъп до мрежата към 31 март, 2006 г. От самотните родители с деца само 1,4% могат да си позволят да „сърфират” в Интернет от дома си.
Най-разпространената външна връзка за достъп на домакинствата до Интернет през 2006 г. е широколентовата връзка, която най-често бива представлявана от кабелен модем, LAN мрежа или безжична технология (50,1%). Близо една трета от домакинствата разчитат и на мобилния телефон от второ и трето поколение, който позволява достъп до Интернет. Една четвърт от домакинствата се свързват с Интернет чрез фиксиран телефон или ISDN мрежа.
В резултат на динамичното развитие на мобилния пазар у нас, както и на предлаганите конкуренти цени на мобилни цифрови продукти и услуги, се очертава тенденция на постепенно изместване на фиксирания (72,9%) от мобилния телефон, с какъвто разполагат 75.2% от домакинствата в България.
За първи път през 2006 г. НСИ изследва причините, които се явяват като бариера за достъп до Интернет на домакинствата. Една от основните пречки е скъпото оборудване (36,5%), а не са малко и домакинствата, които посочват, че липсата на умения възпрепятстват включването в Интернет (33,9%). Не е малък и делът на домакинствата, които считат, че нямат нужда от достъп до глобалната мрежа вкъщи (37,0%).
Данните от изследването сочат, че над една трета от българското население е използвало компютър през 2006 година. Все още е голям делът на лицата, които никога не са имали възможност да работят с компютър (63,3%).
Същевременно телевизорът се среща в 98,0% от домакинствата. Данните от изследването сочат, че има растеж от 1,9% за две години в използването на кабелна телевизия от домакинствата, която е много по-разпространена от цифровата телевизия (2,3%).

Коментар