10% от мобилните абонати ползват широколентови услуги

През 2010 г. абонатите на мобилни широколентови услуги са се увеличили 30% и достигат приблизително 500 милиона, като все още са едва 10% от общия брой мобилни абонати, обявиха от шведската телекомуникационна компания Ericsson.

„Очакваме силният възход в сферата на мобилните широколентови услуги да продължи и през 2011 г., като броят на абонатите ще се удвои и ще достигне един милиард. Това ще бъде възможно благодарение на по-широката употреба на таблети и смартфони”, прогнозира Ханс Вестберг, президент и главен изпълнителен директор на Ericsson. Компанията предвижда също мобилният трафик на данни да нараства двойно с всяка следваща година.

За четвъртото тримесечие на 2010-та Ericsson отчете 8% ръст на продажбите, спрямо същия период на предходната година, като водещ фактор е развитието на широколентови услуги. Нетните приходи на компанията са се увеличили с 172% до 1.27 милиарда евро, основно заради по-високите печалби на Sony Ericsson и по-ниските разходи за преструктуриране.

Продажбите в сектор „Мрежи” са нараснали с 14% спрямо същия период на миналата година, основно заради увеличеното търсене на мобилни широколентови услуги и инвестициите в разширяване на 2G мрежата в Китай.

Еricsson определя 2010-та като първата година, в която компанията успява да се позиционира като лидер в 4G/LTE областта. „Стратегията ни за изминалата година включваше заздравяване на позициите ни на ключови пазари като американския и корейския, както и активно участие в процеса на мрежова модернизация. Тази стратегия се оказа успешна”, коментира Ханс Вестберг.

Коментар