Samsung стъпва на пазара на преносими компютри в България със седем модела от различни категории. Корейският гигант въвежда нетбуци от сериите N и NF и ноутбуци RV, R, RF и SF.
Всички преносими компютри разчитат на Intel процесори. Моделите R и RV са предназначени за потребители, които ценят мобилността вкъщи. Повече развлекателни възможности и мощност предлагат ноутбуците RF, а моделите от серията SF се отличават със стилен дизайн.
В цялата производствена концепция на Samsung е залегнала грижата за околната среда, което води до много нисък въглероден отпечатък. Новите опаковки за ноутбуци са с 20% по-малки, а при нетбуците – с 25%, в сравнение с производството от 2009 г. Това оказва съществено влияние при преноса на компютрите, в резултат на което намаляват и въглеродните емисии при транспортирането им.
Samsung набляга на по-малки, тънки и олекотени продукти. Освен това всички ноутбуци имат сертификат Energy Star 5, което ги определя като енергоспестяващи решения.
От компанията подчертават множеството признания за преносимите й компютри, които сега дебютират и на българския пазар. Сред тях са например „Продукт на 2009 г.” на американското списание Wired, както и на PC World в Китай и Полша. Партньорството с изтъкнати дизайнери донася на компанията отличия като iF и IDEA Design и златната награда на Good Design 2009.
Samsung осигурява сервизно обслужване в 78 държави и бързо време за реакция, благодарение на което потребителят получава продукта си обратно за 3 дни. В резултат на тази сервизна политика, във Великобритания Samsung печели първо място по критерий „удовлетворение за потребителя” в класацията на PC Pro UK.
Важна роля в лидерската позиция на Samsung се пада именно на преносимите компютри. „Отдадеността ни на качеството, технологията, дизайна и обслужването превърна Samsung в един от най-бързо развиващите се производители на компютри в света”, заяви Шакир Ахмедов, мениджър ИТ продукти в Samsung Electronics за България.
Компанията планира тази година значително да увеличи доставките на ноутбуци в световен мащаб и да се придвижи по-напред в Топ 10 на водещите производители. Миналата година Samsung продаде 10 милиона ноутбука, а през тази планира да достигне 16-17 милиона, според източници от индустрията, на които се позовава digitimes.com.
Междувременно, Samsung отчете най-силната в историята си финансова година. През 2010-а компанията е увеличила приходите си с 13% до 154.6 трилиона вона. Печалбата е нараснала с 65% и възлиза на 16.15 трилиона вона, според корпоративния отчет.
И къде са достъпни в България, в частност в София (според Шакир Ахмедов)?