Все повече банки планират аутсорсинг

44% от банките ще прилагат аутсорсинг на бизнес процеси (АБП), за да променят операционните си модели, според европейско изследване на HP. Изпълнителни директори на търговски банки споделят, че трябва да се справят с три основни предизвикателства: увеличаване на експозицията към настоящи клиенти (91%), подсилване на бизнес устойчивостта им (88%) и подобряване на операционните модели (76%).

Всички банки, участвали в изследването, споделят, че вече са „изнесли” поне един от бизнес процесите си. Управление на събирането и дълговете (82% от банките се възползват от аутсорсинг), следвано от обслужване на клиентите (56%), са сред най-интензивно изнасяните функции извън дейността на банките до настоящия момент.

„2/3 от европейските банки се стараят да „изнасят” бизнес процеси, като възможност да подобрят организационната си устойчивост, чрез модернизиране на основни процеси”, коментира Рейчъл Стормънт, изпълнителен директор на NelsonHall – компанията, провела изследването.  “Аутсорсингът на определени бизнес процеси може да изиграе ролята на елемент на промяна във финансовия сектор и да помогне на банките да преструктурират из основи своите операционни модели”, допълва Стормънт.

Въпреки че банките обмислят преминаване към АБП, за да променят операционните си модели, само 16% обмислят използване на АБП за повишаване на дохода от съществуващите клиенти. Солидната експертиза на HP в сферата на АБП може да спомогне за развитие на банките, като подобри обслужването на клиентите, ускорявайки въвеждането на нови финансови продукти, посочват от ИТ корпорацията, която има повече от 35 години опит в предоставяне на „изнесени” услуги и постигане на положителни бизнес резултати за финансовата индустрия.

Коментар