КЗК глоби Близу с над 56 хиляди лева

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществена санкция на „Близу Медиа енд Броудбенд” ЕАД в размер на 56 288 лв., заради нелоялно привличане на клиенти. Установено е нарушение на чл. 36, ал. 2 от ЗЗК от страна на дружеството, съобщи Комисията.  

На първо място КЗК e установила, че Близу рекламира и предлага коледни бонуси към промоционални пакети „Смарт”, „Екстра”, „Премиум” и „Премиум+”. Бонусите не предоставят на потребителите отделни или различни услуги от предлаганите в промоционалните пакети, поради което КЗК счита, че не следва да се разглеждат като безвъзмездна добавка, а като редуциране на общата стойност на услугата.

С оглед на това Комисията е съсредоточила своя анализ единствено по отношение на коледния бонус – ваучер на определена парична стойност. Бонусът – ваучер е безплатен и се получава еднократно към всеки нов договор, сключен за някои от пакетите Blizoo.

Стойността на ваучера е от 30 до 75 лв. и се получава предварително в момента на сключването на договора, когато клиентът заплаща абонаментна такса от 25 до 50 лв. за първия месец и може да бъде използван само до 15 февруари 2011 г. Рекламираният и даван по този начин бонус е в състояние да повлияе на икономическото поведение на потребителя и да пренасочи търсенето именно към услугите на ответното дружество, твърди КЗК.

Комисията определя този атрактивен начин за промотиране на новите услуги под марката Blizoo в периода на коледните празници като „нелоялно привличане на клиенти”. Според КЗК, това е непазарен стимул, който изкривява и пренасочва потребителското търсене. По този начин се цели привличане на клиенти чрез забранени от закона средства, заключава комисията.

Коментари по темата: „КЗК глоби Близу с над 56 хиляди лева”

добавете коментар...

  1. Киманова

    Възмутена съм от това какви крадци на дребно са тези от Близу.Преди 2 месеца реших да включа към кредитната си карта плащане на цифровата си телевизия и нета си ,които са на оператораБлизу,уж за по-добро.Пакета услуги ,който имам към тях ми е 34,50лв.Какво беше изумлението ми когато получих СМС на телефона си че са ми изтеглили48,80лв.Обадих се в офиса,оттам ми казаха че няма такова нещо -сметката ми в компютъра при тях е 34,50лв.Оттам отивам в банката,където те се свързват с тях и най-любезно заявават ,че естанала грешка и на следващото плащане ще изтеглят само разликата .Добре казвам си аз и зачаквам да постъпят коректно.Но ,разбира се това не става ,на следващия месец ми изтеглят всичките пари по пакета т.е 34,50лв.И започнах да ги търся по телефоните ,като всеки път се случват различни оператори,и всичките ти казват че проблема ще се оправи и т.н Как е възможно за 14 лв да паднат толкова ниско ,толкова съм възмутена и съм решела да се обадя на комисията за защита на потребителите защото имам всички доказателства че крадат най.безочливо от клиентите си

  2. klutc

    Biizoo също правят и филтрация на страниците на другите доставчици. Примерно в сайт на конкурентен интернет доставчик се избере страницата за добавяне на нова заявка за включване, ако се отвори през мрежата на blizoo излиза само бяла страница и нищо повече 🙂

  3. близуещ

    А всъщност те лъжат кат дърти цигани и за други неща. Например предлагат 10 лв на месец 40 цифрови канала (в които всъщност влизат и всички аналогови). При това без никакви ограничения (поне каквото пише на сайата им). Но ако човек е стар абонат и му съдират кожата за 26 лв на месец само за аналогови, то не може да мине на 10 лв. защото го лъжат че не може по технически причини или защото било промоция която е изтекла или защото неговия телевизор не го поддържа. Изобщо правят всичко за да не му го пуснат и по този начин да му падне абонамента повече от 2.5 пъти. Да вземат поне да си напишат че е само за нови абонати, ама не.

  4. Маргарита

    http://www.legatri.bg/index.php/bg/faq.html – коментар на решението

Коментар